Két új motorral bővült a MINI kínálata
Hírek, 2014. június. 10.
AS

Egy benzines alapmotorral és a márka történetének eddigi legerősebb dízelmotorjával bővült az új generációs MINI kínálata.

 

 

A harmadik generációs új MINI választékát idén nyártól új alapmodell és egy erős dízelmotoros kivitel is gazdagítja. A Cooper SD orrában a márka történetének eddigi legerősebb dízelmotorja dolgozik: a kétliteres, négyhengeres erőforrást változó lapátgeometriájú turbótöltővel és 2000 bar nyomáson működő közös nyomócsöves befecskendező rendszerrel látták el. Az előd 143 lóerejéhez képest 170 lóerős teljesítményre képes dízelmotor legnagyobb nyomatéka 305-ről 360 Nm-re nőtt, és 1750 helyett már 1500-as fordulatszámon rendelkezésre áll. A MINI Cooper SD ezzel 8,1 helyett 7,3 másodperc alatt gyorsul nulláról százra, a feláras, hatfokozatú automata sebességváltóval pedig még egy másodperccel jobb az érték, miközben az átlagfogyasztása 4,3-ról 4 literre csökkent száz kilométeren.

 

 

A MINI One First néven megjelenő új alapmodell csak első pillantásra tűnik gyengének, hiszen a 75 lóerős teljesítményű 1,2 literes, háromhengeres benzinmotort is turbófeltöltővel, közvetlen befecskendezéssel és kétoldali szelepvezérléssel szerelték fel, akárcsak a 102 lóerős One változatot. A kis erőforrás legnagyobb nyomatéka ezzel 150 Nm, amely már 1400-as fordulaton bevethető, így a legolcsóbb MINI nulláról százra 12,8 másodperc alatt gyorsul fel, átlagos fogyasztása pedig 5 liter száz kilométerenként.

 

Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár