Az idén bemutatkozó Mazda2-ben jelenik meg a japán gyártó újonnan fejlesztett 1,5 literes dízelmotorja, amely a nagyobb Skyactiv erőforrásokban megismert technikát kapja meg.
Az idei genfi autószalonon bemutatott Hazumi tanulmányautó mintájára készíti el a Mazda2 következő generációját a japán gyártó, és ebben a típusban jelenik meg a márka vadonatúj fejlesztésű 1,5 literes dízelmotorja. A közvetlen befecskendezéses, változó lapátgeometriájú turbóval szerelt erőforrás a 2,2 literes dízelhez hasonlóan nagyon alacsony sűrítési aránnyal és csökkentett belső súrlódással működik.
Az új motor 105 lóerős teljesítményét négyezres percenkénti fordulaton adja le, a 250 newtonméter maximális nyomatéka pedig 1500 és 2500 közötti fordulaton érhető el. A motorhoz Skyactiv kézi vagy automata sebességváltó kérhető, és a nagyobb Mazda-erőforrásoknál megismert start-stop rendszer és fékenergia-visszatápláló rendszer itt is megtalálható lesz. Az új motor kipufogógáz-utánkezelés nélkül teljesíti az Euro 6-os károsanyag-kibocsátási normát, és a Mazda célja, hogy a legkisebb fogyasztást érje el vele a belsőégésű motorral szerelt kisautók között.
vagy olvasd digitális formában!
