A szabadidő-terepjárók stílusában is elkészítette a Leon kombi változatát a Seat, az X-perience megemelt futóművet és összkerékhajtást is kapott.
Összkerékhajtás egy ideje már elérhető volt a Seat Leon kínálatában, mostantól azonban szabadidő-autós külsővel ellátott kivitelt is rendelhetünk a spanyol márka kompakt autójából. A Leon ST X-perience karosszériáján a lökhárítók, a kerékjárati ívek és a küszöbök fényezetlen műanyag borítást kaptak, a lökhárítók aljára pedig fémszínű védőburkolat került. Az utastérben fekete-barna bőr és Alcantara kárpitozást találunk. A középkategóriában egyre több modellből készült terepes kombi, de a kompaktok között sem ritkaság: ilyen a Škoda Octavia Scout, de a Seat Alhambra Freetrack is.
Háromféle dízel és egyféle benzines motorral rendelhető a Seat újdonsága. A benzinmotor az 1,8 literes, turbós TSI 180 lóerővel és 280 Nm-rel, szériaként hatsebességes DSG váltóval és 6,6 l/100 km-es fogyasztással. A dízelek kínálata az 1,6 literes TDI-vel indul 110 lóerővel és 250 Nm nyomatékkal, ennek 4,8 l/100 km a fogyasztása. A 2.0 TDI 150 lóerővel és 320 Nm-rel, illetve 184 lóerővel és 380 Nm-rel is rendelhető. Az előbbi hatfokozatú kézi, az utóbbi hatsebességes DSG váltót kap, mindkettő 4,9 litert fogyaszt száz kilométeren.
A Leon ST X-perience nem csak úgy néz ki, mint a szabadidő-terepjárók, de összkerékhajtást is kapott. Az ötödik generációs Haldex rendszer alaphelyzetben csak az első kerekeket hajtja, és azok kipörgésekor juttat nyomatékot a hátsókra is. A terepes Seat kombival azért is nehezebb lesz elakadni, mert a futóművét 15 milliméterrel megemelték a szériaváltozatéhoz képest. A duplakuplungos váltóval szerelt modelleket Drive Profile üzemmód-választóval is ellátták, ahol Eco, Comfort és Sport fokozatokkal állíthatjuk a kormányrásegítés mértékét, a gázpedál reakcióját és a váltó működését. A Leon ST X-perience az idei év végén jelenik meg a kereskedésekben.
Ha még nincs nálunk felhasználóneved, regisztrálj egyet!