Európába jön a vadonatúj Ford Edge
Hírek, 2014. június. 25.
AS

A Kuga fölé érkezik a kínálatban a Ford új szabadidő-terepjárója, amely az Egyesült Államok után ezúttal Európában is kapható lesz.

 

 

Az Edge második generációját mutatta be a Ford, a nagyméretű szabadidő-autó pedig már nem csak az Egyesült Államokban, Dél-Amerikában, Oroszországban és Kínában, hanem Európában is kapható lesz: a megújult Focus és a vadonatúj Mondeo után, 2015-ben vezetik be. Az utóbbi padlólemezére épített méretes crossover fényszóróinál és a hátsó lámpákban LED-ek világítanak, a kerekek pedig 20 colosak is lehetnek. Az utastérben színes képernyős műszeregységet, érintőkijelzős infotainment rendszert, ülésszellőzést és Sony hifit találunk, a Volvókéhoz hasonló lebegő középkonzol mögé tárolórekesz került.

 

 

A Fordokban eddig megismert vezetőtámogató rendszerek, mint a ráfutást megelőző vészfékezés, a táblafelismerés, a parkolási asszisztens, a sávtartó és a holttérfigyelő rendszerek mellett újabb extrák is megjelennek a kínálatban. Az egyik ilyen az aktív kormányzás, a másik az autó orrára szerelt, 180 fokos látószögű kamera, de a hátsó biztonsági övekben felfújódó légzsák és aktív zajcsökkentés is elérhető lesz. Az utóbbinál három mikrofont szereltek az utastérbe, ezek alapján a menetzajt kioltó frekvenciájú hangot sugároz a hangszórókon az autó.

 

 

Az európai kínálatban a kétliteres, négyhengeres dízelmotor kétféle változatát találjuk. Az alapmodell 180 lóerőre és 400 Nm nyomatékra képes, hatfokozatú kézi sebességváltóval és összkerékhajtással szerelik. A csúcsváltozat szintén összkerékhajtású, 210 lóerős és 450 Nm a legnagyobb nyomatéka, ehhez alapáron jár a hatsebességes automata váltó is. Azt még nem tudni, hogy az amerikai kínálat benzinmotorjai is eljutnak-e az európai piacra: ott 2 literes, 245 lóerős négyhengeres és 2,7 literes, 300 lóerős V6-os turbós, valamint 3,5 literes, 265 lóerős V6-os szívómotorral árulják az autót.




Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár