Kis sorozatban elérhetővé teszi az egy évvel ezelőtt bemutatott tanulmányautóját a Jaguar: a Project 7 a márka legerősebb és leggyorsabb autója lesz.
Pontosan egy évvel ezelőtt, a goodwoodi sebességfesztiválon mutatta be az F-Type alapjaira épített tanulmányautóját a Jaguar, majd most bejelentette: kis szériában is elkészíti a prototípust. A Project 7 színével és matricázásával is a Le Mans-i futamokon induló D-Type előtt tiszteleg, a neve pedig arra utal, hogy a márka hét győzelmet aratott a huszonnégy órás versenyen.
Az F-Type Project 7 megőrizte a tanulmányautó jellegzetes formáját, például a vezetőülés mögötti áramvonal-idomot. A leszorítóerőt növelő légterelők szénszálas anyagból készültek, a megállásról pedig kerámiafékek gondoskodnak. Az utastér már nem csak egyszemélyes, hiszen két kagylóülést is szereltek az autóba, a jobb oldali ülés mögé szénszálas bukókeret került.
Még gyorsabb is a prototípusnál a végleges változat, hiszen az 5 literes, kompresszoros V8-as benzinmotor teljesítményét 575 lóerőre, maximális nyomatékát 680 Nm-re növelték. Az F-Type Project 7 ezzel 3,9 másodperc alatt gyorsul nulláról százra, a végsebessége pedig 300 km/óránál korlátozott.
A Jaguar és Land Rover különleges járművekért felelős osztálya fejlesztette ki a Project 7-est, amelyből összesen 250 példány készül, ezeket kézzel szerelik majd össze. A sportkocsi-ritkaság az idei goodwoodi sebességfesztiválon lesz látható élőben június 27-29. között.
vagy olvasd digitális formában!