Három perc alatt feltölthető hidrogénnel, elektromos motor hajtja és nincs károsanyag-kibocsátása a Toyota üzemanyagcellás autójának, amely ebben a formában kerül a kereskedésekbe 2015-ben.
Tokióban mutatta meg a Toyota, hogyan fog kinézni az első olyan üzemanyagcellás autója, amelyet nagyobb sorozatban gyárt és forgalmaz majd. A négyajtós FCV alapformája nem sokat változott a tanulmányautó óta: az áramvonalas sziluett változatlan, de hagyományos lámpatesteket és kilincseket, valamint visszapillantó tükröket szereltek fel rá.
A Toyota már húsz éve foglalkozik üzemanyagcellás autókkal, egy korábbi modell 2002-ben már korlátozott számban lízingelhető volt az Egyesült Államokban. A fedélzeten, nagynyomású tartályban tárolt hidrogénből és oxigénből kémiai kölcsönhatás során az elektromos hajtás számára villanyáramot előállító rendszer nagy fejlődésen ment keresztül az eltelt idő alatt. Az új modell már három perc alatt feltölthető, teljesítménye és hatótávja pedig a belsőégésű motoros autókéhoz hasonlítható.
Már azt is tudni lehet, mennyibe kerül majd a Toyota üzemanyagcellás autója, legalábbis Japánban: az FCV kiskereskedelmi ára adók nélkül hétmillió jen, mintegy tizenöt és félmillió forint lesz. Az autó 2015 áprilisáig kerül azokba a japán szalonokba, ahol fejlesztik is a hidrogéntöltő infrastruktúrát, majd a nyáron az amerikai és európai kereskedésekben is elérhető lesz. Az ezekben érvényes árat, ahogyan a részletes műszaki adatokat is, később teszi közzé a Toyota.
vagy olvasd digitális formában!