A magyarországi autósok segítőkészségét tesztelte a Goodyear azzal, hogy megszámolta: hányan állnának meg segíteni egy lerobbant autó mellett álló, kerékcserével bajlódó hölgy láttán.
Arra kereste a választ a Goodyear, mennyire segítőkészek az autósok Magyarországon. Előbb telefonon tette fel a kérdést, hogy megállnának-e segíteni egy bajba jutott autóstársuknak, majd a valóságban is tesztelte, hányan állnak meg egy lerobbant autó mellett álló, kerékcserével bajlódó nő láttán. A telefonon megkérdezettek 55,4 százaléka igennel felelt arra a kérdésre, segítene-e a tanácstalan hölgyön, 40,8 százalékuk pedig azt mondta, hogy talán segítene. Azok, akik azt válaszolták, nem állnának meg, attól tartottak leginkább, hogy csalás vagy bűncselekmény áldozatai lesznek.
A kérdések után a valóságban is megfigyelte az autósok segítőkészségét a Goodyear. Három magyarországi városban két-két órán át tartott a teszt úgy, hogy az első órában egy hölgy megpróbál kereket cserélni egyedül, a második órában pedig stoppolással kér segítséget az arra haladóktól. Budapesten több mint 14 percig kellett várni, amíg az első autós megállt, azonban amikor a nő stoppal is jelezte, hogy segítségre szorul, egy percen belül megállt egy autós. Győrben és Debrecenben sokkal rövidebb idő alatt álltak meg segíteni az autósok. Győrben összesen 38-an álltak meg abban az órában, amikor stoppolt a segítséget kérő, Debrecenben 27-en, Budapesten pedig 21-en. Ez az összes elhaladó autós 4,2, 1,9 és 0,9 százalékát tette ki, ami jelentősen elmarad a telefonos kérdés eredményeitől.
Megfigyelhető volt az is, hogy amikor nem stoppolt a segélykérő, akkor inkább busz- és teherautósofőrök siettek a segítségére, amikor azonban már kitette a kezét és úgy kért segítséget, a személyautósok aránya volt a nagyobb. Volt, aki motorral, kerékpárral vagy gyalog is segíteni akart, és olyan is, aki visszafordult az úton, hogy kereket cserélhessen.
A segítők többsége 25-40 év közötti férfi, de két hölgy is megállt, hogy segítsen. A Goodyear telefonos kutatásából egyébként az is kiderült, hogy a nők 36,5 százaléka nem tudná egyedül megoldani a kerékcserét, a férfiak közül azonban mindenki azt állította, hogy ki tudná cserélni a defektes kereket.


