Konnektoros hibriddel újult meg a Porsche Cayenne
Hírek, 2014. július. 25.
AS

Megújult a Porsche nagyobbik szabadidő-terepjárója: a modellfrissített Cayenne újdonsága a konnektorról is tölthető benzines-elektromos hibrid változat.

 

 

Egyre sikeresebb a Porsche szabadidő-terepjárója: a Cayenne első generációjából 2002 és 2010 között 276 ezer példány készült, a jobban sikerült második szériából azonban már az eltelt nem egészen négy év alatt is 303 ezer darab fogyott, most pedig itt a felfrissített változat.

 

 

Az új Cayenne élesebb vonalú karosszériát kapott, megváltozott a lámpák, a lökhárítók és a légbeömlők formája is. A bi-xenon fényszóró szériafelszerelés, a Cayenne Turbo esetén pedig a teljesen LED-es fényszóró is alapáron jár. A hátsó lámpák is új formát kaptak, a kipufogó-végeket pedig a lökhárítóba integrálták. Az utastérben a 918 Spyder által ihletett kormánykerék tűnik a legnagyobb újdonságnak, de a hátsó ülések is kényelmesebbé váltak, hozzájuk most már ülésszellőztetés is elérhető. A csomagtér ajtaját alapáron elektromotor mozgatja.

 

 

A kínálat legnagyobb újdonsága, hogy a hibridmodell már konnektorról is tölthető, a Cayenne S E-Hybrid nem mellékesen az első ilyen típus a prémium szabadidő-terepjárók között. A 3 literes, 333 lóerős, kompresszoros V6-os motorjához 47 helyett 95 lóerős elektromotort szereltek, a rendszer teljesítménye 416 lóerő, az 590 Nm nyomatéka pedig 1250 és 4000 közötti fordulaton érhető el. A 10,8 kWh kapacitású lítiumion akkumulátorról egy feltöltéssel 18-36 kilométer megtételére képes tisztán elektromos üzemben, legfeljebb 125 km/órás sebességgel. A hibrid Cayenne 5,9 másodperc alatt gyorsul nulláról százra, 243 km/óra a végsebessége és 3,4 l/100 km a kombinált átlagfogyasztása.

 

 

A Cayenne S a korábbi V8-as helyett 3,6 literes, biturbó V6-os motort kapott, amely 400 helyett 420 lóerős, a legnagyobb nyomatéka 500-ról 550 Nm-re növekedett. A nyolcsebességes automatával 5,5 másodperc alatt gyorsul százra, 259 km/óra a végsebessége és 9,5 l/100 km az átlagfogyasztása. A csúcsmodell továbbra is a Cayenne Turbo a 4,8 literes, biturbó V8-assal, 520 lóerővel és 750 Nm-rel, 4,5 másodperces gyorsulás és 279 km/órás végsebesség mellett, 11,2 literes átlagfogyasztással.

 

 

Két dízelmotor is elérhető a Cayenne választékában. A Cayenne Diesel háromliteres V6-osa 262 lóerős, 580 Nm nyomatékkal, 7,3 másodperces gyorsulással és 221 km/órás végsebességgel. Az Euro 6-os emissziós normát SCR katalizátorral teljesítő modell átlagosan 6,6 litert fogyaszt száz kilométeren. A Cayenne S Diesel ugyanakkor 4,2 literes V8-as turbódízelt kapott 385 lóerővel és 850 Nm-rel. A nulláról százra való gyorsításhoz 5,4 másodpercre van szüksége, a legnagyobb sebessége 252 km/óra, az átlagos fogyasztása pedig 8 liter száz kilométeren.

 

Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár