Keveseknek lesz elérhető az új Aston Martin Lagonda
Hírek, 2014. július. 29.
AS

Korlátozott példányszámban, csak a kiválasztott vevők számára lesz elérhető az Aston Martin új luxusautója, amelyhez felélesztik a Lagonda nevet.

 

 

Közzétette az első képet a Lagonda új generációjáról az Aston Martin. A márka jelenlegi típusainak padlólemezére épülő luxusautót kézzel szerelik össze abban az üzemben, ahol a korábbi kisszériás szuper-sportkocsi, a One-77 is készült. Az új Lagonda nem csak korlátozott példányszáma miatt lesz ritkaság, hanem azért is, mert nem veheti meg akárki: az Aston Martin keresi meg a lehetséges vevőket. A típust közel-keleti ügyfeleknek szánják, az európai vásárlók számára ott a szintén négyajtós Rapide.

 

 

1947-ben került az Aston Martin tulajdonába a Lagonda márka, amelynek utolsó önálló modellje az 1961-ben bemutatott és 1965-ig gyártott Rapide volt. Az Aston Martin DB4 műszaki alapjaira a milánói Carrozzeria Touring készítette el az alumínium karosszériát. Motorja négyliteres, soros hathengeres volt, a megállásról pedig kétkörös szervózott tárcsafékek gondoskodtak. 95 darab készült belőle.

 

 

1974-ben jelent meg az első Aston Martin Lagonda, amely tulajdonképpen a James Bond-filmekből ismerős Aston Martin V8 négyajtós változata volt, és csak hét példány készült belőle. A 4,93 méter hosszú limuzin 6,6 másodperc alatt gyorsult százra és 240 km/órás csúcssebességre volt képes.

 

 

Az autórajongók számára ismerős, ék alakú Lagonda két évvel később, 1976-ban jelent meg, és csak az 5,3 literes, 284 lóerős V8-as motorja volt közös az előző szériával. A háromfokozatú automata sebességváltóval az 5,28 méter hosszú modell 8,8 másodperc alatt gyorsult nulláról százra és 230 km/óra volt a végsebessége.

 

 

Futurisztikus formája mellett az utastere is a jövőt vetítette előre: a Lagonda volt az első autó, amelyben érintőgombokat és digitális kijelzőket használtak. Az első példányokat 1979-ben szállították le, majd 1987-ben egy modellfrissítéssel elhagyták a bukólámpákat, az utolsó példány pedig 1990-ben készült el.

 

 

Már 1993-ban bemutatkozott egy koncepcióautó, a Vignale által készített Aston Martin Lagonda azonban nem vált valósággá. A márka alapításának századik évfordulóján, 2009-ben jelent meg egy újabb tanulmány, egy V12-es motorral szerelt szabadidő-autó, ám a jelek szerint végül mégis egy luxuslimuzin vezeti be újra az Aston Martin Lagonda nevet.

A LEGÚJABB SZÁMUNK
Autó és Stílus
Keresd az újságárusoknál, töltsd le digitális formában vagy fizesd elő kedvezménnyel!
ELŐFIZETÉS
Autó és Stílus előfizetés
DIGITÁLIS MAGAZIN
Autó és Stílus digitális magazin

Autó és Stílus digitális magazin
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár