Korlátozott példányszámban, csak a kiválasztott vevők számára lesz elérhető az Aston Martin új luxusautója, amelyhez felélesztik a Lagonda nevet.
Közzétette az első képet a Lagonda új generációjáról az Aston Martin. A márka jelenlegi típusainak padlólemezére épülő luxusautót kézzel szerelik össze abban az üzemben, ahol a korábbi kisszériás szuper-sportkocsi, a One-77 is készült. Az új Lagonda nem csak korlátozott példányszáma miatt lesz ritkaság, hanem azért is, mert nem veheti meg akárki: az Aston Martin keresi meg a lehetséges vevőket. A típust közel-keleti ügyfeleknek szánják, az európai vásárlók számára ott a szintén négyajtós Rapide.
1947-ben került az Aston Martin tulajdonába a Lagonda márka, amelynek utolsó önálló modellje az 1961-ben bemutatott és 1965-ig gyártott Rapide volt. Az Aston Martin DB4 műszaki alapjaira a milánói Carrozzeria Touring készítette el az alumínium karosszériát. Motorja négyliteres, soros hathengeres volt, a megállásról pedig kétkörös szervózott tárcsafékek gondoskodtak. 95 darab készült belőle.
1974-ben jelent meg az első Aston Martin Lagonda, amely tulajdonképpen a James Bond-filmekből ismerős Aston Martin V8 négyajtós változata volt, és csak hét példány készült belőle. A 4,93 méter hosszú limuzin 6,6 másodperc alatt gyorsult százra és 240 km/órás csúcssebességre volt képes.
Az autórajongók számára ismerős, ék alakú Lagonda két évvel később, 1976-ban jelent meg, és csak az 5,3 literes, 284 lóerős V8-as motorja volt közös az előző szériával. A háromfokozatú automata sebességváltóval az 5,28 méter hosszú modell 8,8 másodperc alatt gyorsult nulláról százra és 230 km/óra volt a végsebessége.
Futurisztikus formája mellett az utastere is a jövőt vetítette előre: a Lagonda volt az első autó, amelyben érintőgombokat és digitális kijelzőket használtak. Az első példányokat 1979-ben szállították le, majd 1987-ben egy modellfrissítéssel elhagyták a bukólámpákat, az utolsó példány pedig 1990-ben készült el.
Már 1993-ban bemutatkozott egy koncepcióautó, a Vignale által készített Aston Martin Lagonda azonban nem vált valósággá. A márka alapításának századik évfordulóján, 2009-ben jelent meg egy újabb tanulmány, egy V12-es motorral szerelt szabadidő-autó, ám a jelek szerint végül mégis egy luxuslimuzin vezeti be újra az Aston Martin Lagonda nevet.
DIGITÁLIS MAGAZIN