Ősszel jön az európai piacra az új Ford Mondeo
Hírek, 2014. augusztus. 7.
AS

Egy év késéssel, idén ősszel kerül az európai kereskedésekbe a Ford Mondeo új generációja, amely ezer köbcentis turbómotorral és hibrid hajtással is elérhető lesz.

 

 

A tervezetthez képest egy évet késik a Ford Mondeo következő generációjának európai bevezetése. A típust 2012 elején mutatták be, és nem sokkal később Fusion néven az Egyesült Államokban piacra is került. Az európai premiert 2013-ra tervezték, de a modell még mindig nem érkezett meg hozzánk. A legújabb hírek szerint az októberi Párizsi Autószalonon már a szériagyártásra kész autót ismerhetjük meg, a forgalmazás pedig hamarosan el is kezdődik.

 

 

Az új Mondeo háromféle karosszériaváltozattal kerül a szalonokba: a négyajtós lépcsőshátú és ötajtós ferdehátú mellett kombi is elérhető lesz. A teljesen új padlólemezre épülő típus karosszériája merevebb és könnyebb lesz elődjénél, és a futóművét is továbbfejlesztették. Az új Mondeo 4,87 méter hosszú, 1,85 méter széles és 1,48 méter magas lesz, a tengelytávolsága 2,85 méter.

 

 

Forgalmazásának kezdetén a motorkínálat az új fejlesztésű 1,5 és 2 literes turbós benzinmotorokból, valamint az 1,6 és 2 literes turbódízel erőforrásokból, illetve egy hibrid kivitelből áll. Az utóbbiban kétliteres benzinmotor és 48 lóerős elektromotor dolgozik össze, az elektromos energiát 1,4 kWh kapacitású lítiumion akkumulátorban tárolja a rendszer. A hibridmodell széndioxid-kibocsátása 99 g/km, de nem ez lesz a legtakarékosabb modell, az 1,6 literes dízel emissziós értéke ugyanis 94 g/km.

 

 

A választékban eleinte a Trend és Titanium felszereltséget kapjuk, 2015-ben a belépőszintű Ambiente és a flottáknak szánt Business is elérhetővé válik. Ekkor jelenik meg a Mondeo kínálatában az ezer köbcentis, háromhengeres, benzines turbómotor is. A felszereltségi listán megtaláljuk a programozható MyKey kulcsot, a 8 colos érintőképernyővel szerelt Sync2 rendszert, a parkolási asszisztenst és a városi vészfékező rendszert. Az új Mondeo ezen felül teljesen LED-es fényszórókat és a hátsó biztonsági övekbe épített légzsákokat is kínál majd.


 

 

Mondeo-történelem

A Mondeo első generációja huszonegy évvel ezelőtt, 1993-ban mutatkozott be, ötéves fejlesztőmunkája 4,6 milliárd dollárba került a Fordnak. 1994-ben elnyerte az Év autója díjat, és nagy szerepe volt abban is, hogy a korábban drága kényelmi és biztonsági felszerelések elérhetőbbé váljanak. Bemutatásakor szériafelszerelés volt a vezetőoldali, és opció az utasoldali légzsák, de blokkolásgátló, kipörgésgátló, állítható lengéscsillapítás és szervokormány is elérhető volt hozzá. 1996-ban az oldallégzsák, 2000-ben a hátsó ülésfűtés, 2007-ben pedig az adaptív tempomat jelent meg a kínálatban. A Mondeo az első húsz évben több mint 4,5 millió példányban kelt el.
A LEGÚJABB SZÁMUNK
Autó és Stílus
Keresd az újságárusoknál, töltsd le digitális formában vagy fizesd elő kedvezménnyel!
ELŐFIZETÉS
Autó és Stílus előfizetés
DIGITÁLIS MAGAZIN
Autó és Stílus digitális magazin

Autó és Stílus digitális magazin
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár