Egy év késéssel, idén ősszel kerül az európai kereskedésekbe a Ford Mondeo új generációja, amely ezer köbcentis turbómotorral és hibrid hajtással is elérhető lesz.
A tervezetthez képest egy évet késik a Ford Mondeo következő generációjának európai bevezetése. A típust 2012 elején mutatták be, és nem sokkal később Fusion néven az Egyesült Államokban piacra is került. Az európai premiert 2013-ra tervezték, de a modell még mindig nem érkezett meg hozzánk. A legújabb hírek szerint az októberi Párizsi Autószalonon már a szériagyártásra kész autót ismerhetjük meg, a forgalmazás pedig hamarosan el is kezdődik.
Az új Mondeo háromféle karosszériaváltozattal kerül a szalonokba: a négyajtós lépcsőshátú és ötajtós ferdehátú mellett kombi is elérhető lesz. A teljesen új padlólemezre épülő típus karosszériája merevebb és könnyebb lesz elődjénél, és a futóművét is továbbfejlesztették. Az új Mondeo 4,87 méter hosszú, 1,85 méter széles és 1,48 méter magas lesz, a tengelytávolsága 2,85 méter.
Forgalmazásának kezdetén a motorkínálat az új fejlesztésű 1,5 és 2 literes turbós benzinmotorokból, valamint az 1,6 és 2 literes turbódízel erőforrásokból, illetve egy hibrid kivitelből áll. Az utóbbiban kétliteres benzinmotor és 48 lóerős elektromotor dolgozik össze, az elektromos energiát 1,4 kWh kapacitású lítiumion akkumulátorban tárolja a rendszer. A hibridmodell széndioxid-kibocsátása 99 g/km, de nem ez lesz a legtakarékosabb modell, az 1,6 literes dízel emissziós értéke ugyanis 94 g/km.
A választékban eleinte a Trend és Titanium felszereltséget kapjuk, 2015-ben a belépőszintű Ambiente és a flottáknak szánt Business is elérhetővé válik. Ekkor jelenik meg a Mondeo kínálatában az ezer köbcentis, háromhengeres, benzines turbómotor is. A felszereltségi listán megtaláljuk a programozható MyKey kulcsot, a 8 colos érintőképernyővel szerelt Sync2 rendszert, a parkolási asszisztenst és a városi vészfékező rendszert. Az új Mondeo ezen felül teljesen LED-es fényszórókat és a hátsó biztonsági övekbe épített légzsákokat is kínál majd.
Mondeo-történelem A Mondeo első generációja huszonegy évvel ezelőtt, 1993-ban mutatkozott be, ötéves fejlesztőmunkája 4,6 milliárd dollárba került a Fordnak. 1994-ben elnyerte az Év autója díjat, és nagy szerepe volt abban is, hogy a korábban drága kényelmi és biztonsági felszerelések elérhetőbbé váljanak. Bemutatásakor szériafelszerelés volt a vezetőoldali, és opció az utasoldali légzsák, de blokkolásgátló, kipörgésgátló, állítható lengéscsillapítás és szervokormány is elérhető volt hozzá. 1996-ban az oldallégzsák, 2000-ben a hátsó ülésfűtés, 2007-ben pedig az adaptív tempomat jelent meg a kínálatban. A Mondeo az első húsz évben több mint 4,5 millió példányban kelt el. |
vagy olvasd digitális formában!