A leggyorsabb szovjet versenyautó a háború előtt
Bemutató, 2014. augusztus. 8.
Auto2

1938-ban készítette el annak a versenyautónak a prototípusát a GAZ, amely száz lóerős hathengeres motorjával a leggyorsabb szovjet jármű volt a háború előtt.

 

 

GL-1 névre keresztelték azt a versenyautó-prototípust, amelyet a GAZ készített 1938-ban. Az M1-ből származó 3,3 literes, négyhengeres motor teljesítményét a kompresszió növelésével és nagyobb átmérőjű szelepekkel 50-ről 65 lóerőre növelték, ezzel az ezer kilogrammos kísérleti jármű elérte a 148 km/órás sebességet, miközben az eredeti M1 1370 kg-ot nyomott és 105 km/órára volt képes.

 

 

Az első tesztek után egy új, 3,5 literes, hathengeres motort szereltek be egy újabb prototípusba, a GAZ 11-ből származó erőforrás már száz lóerős teljesítményre volt képes. Az áramvonalasabb hűtőmaszkkal és pilótafülkével a GL-1 száz kilogrammal nehezebb lett, a csúcssebessége mégis elérte a 162 km/órát, amellyel 1940-ben megdöntötte a szovjet sebességi rekordot.

 

 

A GL-1 fejlesztése során tapasztaltakat később nem csak a GAZ személyautóinak és teherautóinak, de még repülőgépek motorjainak fejlesztése során is hasznosították. Mind a két prototípus eltűnt, a második generációt később az eredeti fényképek alapján építették újjá.




Ha hozzá szeretnél szólni a cikkhez, jelentkezz be!
Ha még nincs nálunk felhasználóneved, regisztrálj egyet!
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár