707 lóerős teljesítményével a legerősebb szériagyártású négyajtós limuzinnak számít a Dodge Charger most bemutatott SRT Hellcat kivitele.
A kétajtós Challenger után a négyajtós Charger alapjaira is elkészítette az SRT Hellcat kivitelt a Dodge. A sportlimuzin orrába a 6,2 literes, kompresszoros V8-as benzinmotor 707 lóerős teljesítményre és 880 Nm nyomatékra képes változata került, amely nyolcfokozatú automata sebességváltón át a hátsó kerekeket hajtja. A 20 colos felnikre 275/40 méretű Pirelli P Zero abroncsokat szereltek.
Mivel a Charger valamivel nehezebb, mint a Challenger, jobb a tapadása a hátsó gumiknak, ezért a Hellcat két tizeddel hamarabb, 3,7 másodperc alatt éri el álló helyzetből a százas tempót. A gyorsulási versenyek negyed mérföldes távját 11 másodperc alatt teszi meg, és az is sokat mondó adat, hogy a nulláról százhatvanra gyorsulás és ismét állóra fékezés is megvan 13 másodperc alatt.
A különböző sport- és pálya-üzemmódok mellett Eco mód is kapcsolható, ez a gázreakciót és a sebességváltó működését takarékosabbra állítja, ilyenkor például kettes fokozatban indul az autó. A Hellcat vásárlója kétféle kulcsot kap: a vörössel az autó teljes ereje kihasználható, a feketével indítva azonban a biztonság kedvéért korlátozottak a menetteljesítményei, nem érhető el a rajtprogram és nem kapcsolható ki a kipörgésgátló.
A Hellcat felszereltsége minden igényt kielégít: navigációs rendszerrel szerelt a 8,4 colos képernyő, az ülések Nappa bőr és Alcantara borításúak, a kormánykerék fűthető, a 18 hangszórós Harman Kardon hifi 900 wattos teljesítményű, és a fedélzeti wifi sem hiányzik.
DIGITÁLIS MAGAZIN