40 éves a Volvo 200-as sorozata
Hírek, 2014. augusztus. 25.
AS

A kockaforma 200-as sorozat máig a legnagyobb példányszámban eladott Volvo-típus, az elsőt pontosan negyven évvel ezelőtt mutatták be.

 

 

1974 nem csak a Volvo miatt volt fontos év a svédek számára: ekkor nyerte meg az Abba az eurovíziós dalfesztivált a Waterloo című számával, és ekkor került be a teniszsport elitjébe a tizennyolc éves Björn Borg. Az autórajongók számára viszont ezeknél érdekesebb, hogy 1974. augusztus 21-én mutatta be a Volvo a 200-as sorozatát, amely a mai napig a legnagyobb darabszámban gyártott típusa a svéd márkának, hiszen 1974 és 1993 között összesen 2 862 573 példány készült belőle. A csaknem két évtized alatt számos változatát gyártották, a lépcsőshátú és a kombi mellett igazi érdekesség volt a 262 Coupé, amelyet a Bertone tervezett és szerelt össze 1977 és 1981 között 6622 példányban.

 

 

Az elsőként bemutatott Volvo 240-est kétliteres, négyhengeres benzinmotorral szerelték, amely karburátorral 97 lóerős, befecskendezővel pedig 123 lóerős teljesítményre volt képes. A két hónappal később érkező 264-es csúcsmodellt a Peugeot és a Renault közreműködésével készült, francia gyártású, 2,7 literes V6-ossal kínálták, amely 140 lóerőt teljesített. 1979-ben a Volkswagennel fejlesztett hathengeres dízel is elérhetővé vált, egyes piacokon öthengeres változatban, a legizgalmasabbnak mégis az 1981-ben bemutatott, 155 lóerős motorral szerelt 244 Turbo számított. Ennek kombiváltozata volt az első olyan kombi a piacon, amelyet benzines turbómotorral láttak el.

 

 

A hetvenes évek második felében az Egyesült Államok közlekedésbiztonsági hatósága a legbiztonságosabb autóvá választotta a 240-est. A fejtámlával, blokkolásgátlóval, baleset esetén összecsukló kormányoszloppal és programozottan deformálódó gyűrődési zónával, valamint a kisebb ütközéseknek ellenálló rugalmas lökhárítóval szerelt autó utána évtizedekre megalapozta a Volvo jó hírét. A 240-es, amelyet a belgiumi Gentben is gyártottak, egészen hosszú ideig, tizenkilenc éven át készült. Az utolsó példány 1993. május 5-én gördült le a göteborgi gyár futószalagjáról.




Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár