Bemutatkozott a 458 Italia Challenge, egy könnyebb és gyorsabb kiadás az olasz középmotoros sportautóból.
A mai napon Bolognában láthatták először az új Challenge-et az autókiállítás látogatói. A sportosabb 458-as jelentősen könnyebb és gyorsabb is lett, miközben a teljesítménye nem változott, maradt a 4,5 literes közvetlen befecskendezéses 570 lóerős V8-as motor. Versenypályára hangolták az F1-es váltót, és módosítottak az áttételeken is.
A súlycsökkentés érdekében a Ferrari elvékonyított pár karosszériaelemet, és több helyen is bevetettek szénszálas alkatrészeket. A futómű átalakításakor keményebb rugókat szereltek fel, versenykormányra váltottak, és szélesebb Pirelli gumikat applikáltak a felnikre. A Challenge hasmagassága 30 mm-rel került alacsonyabbra, a fékek pedig az 599XX-ből származó Brembo CCM2-es versenyfékek lettek.
Első alkalommal került be pályára szánt Ferrariba az F1-Trac, mely egy menetstabilizáló rendszer, valamint az E-Diff, ami pedig egy elektromos differenciálművet takar. A felkészített 458-as fioranói idői – a Ferrari saját versenypályáján – 2 másodperccel javultak az F430 Challenge idejéhez képest, és 8,5 másodperccel az utcai 458 Italiához képest.
DIGITÁLIS MAGAZIN