Leleplezte új hétszemélyes szabadidő-terepjáróját a Volvo: az XC90 második generációja előremutató műszaki, kényelmi és biztonsági megoldásokkal érkezik.
2002-ben mutatta be a Volvo az XC90 első generációját, tizenkét év után pedig itt az utód, amelynek műszaki megoldásai és formajegyei nagyban meghatározzák a svéd márka jövőbeli típusait. Az új XC90 már a Volvo újonnan kifejlesztett moduláris padlólemezére épül, amely más modellek alapját is adja majd.
Az élekkel megrajzolt karosszéria megtartotta a márka olyan jellegzetességeit, mint a függőleges hátsó lámpák és a széles vállövek, de újat is mutat. Az egyik ilyen a fényszórók LED-es nappali menetfénye, amelynek T-alakja az északi istenség, Thor kalapácsát mintázza. Az új XC90, amely már a Volvo megújult márkaemblémáját viseli, kétféle külső stílusban kérhető. Az Urban Luxury színre fújt karosszériaelemeket kap, míg a Rugged Luxury terepjárósan matt fekete elemekkel érkezik, a rozsdamentes kartervédő mindkettőnél közös. Az autóra akár 22 colos kerekek is kerülhetnek.
Az utasteret nemes anyagokkal, fával és bőrrel borították. Külön érdekesség, hogy a sebességváltó gomb kristályüvegje a svéd üvegműves márka Orreforrs munkája, de a start-stop és hangerőszabályzó gombok is gyémántszerű kialakításúak. A főbb funkciókat a középkonzol érintőképernyőjéről lehet kezelni, amely egy álló táblagépre hasonlít, innen érhetők el az internetalapú szolgáltatások is. Nem csak az első, de a második és a harmadik sor ülései is elektromosan mozgathatók, a szellőztethető elsőkön kívül pedig a második sor két szélső ülése is fűthető. A harmadik sorban két, 170 centiméternél nem magasabb utas helyezkedhet el kényelmesen, a klímaberendezés négyzónás, és a harmadik sorban ülők is külön szellőzést kapnak. A Bowers & Wilkins hifi 1400 wattos rendszere tizenkilenc hangszóróval rendelkezik.
Biztonsági felszereltségével az élvonalba tartozik az új XC90. A City Safety automatikus fékező funkció alapfelszerelés, ráadásul mostantól éjjel és nappal is képes a járművek, gyalogosok és kerékpárosok észlelésére. A két új biztonsági felszerelés egyike észleli, ha az XC90 elhagyja az utat, ekkor megfeszíti az első ülések biztonsági öveit, hogy biztonságos helyzetben tartsa az utasokat. A másik újdonság: az autó automatikusan fékez, ha észleli, hogy a vezető kikanyarodna egy keresztirányú úton nagy sebességgel érkező jármű elé.
A motorkínálat kizárólag négyhengeres erőforrásokból áll. A D4 kétliteres dízelmotorja 190 lóerőre képes és csak elsőkerék-hajtással rendelhető, míg a D5 teljesítménye 225 lóerő, a legnagyobb nyomatéka pedig 470 Nm. A benzinesek közül a T5 kétliteres turbómotorja 254 lóerős, a kompresszorral is felszerelt T6 esetén pedig 320 lóerő a teljesítmény és 400 Nm a maximális forgatónyomaték. A T8 plug-in hibrid modellben ez a benzinmotor az első, míg egy 80 lóerős elektromotor a hátsó kerekeket mozgatja. A 400 lóerős teljesítményű hibridautó 40 kilométert képes megtenni tisztán elektromos módban. Az egyes motorváltozatokhoz nyolcfokozatú automata sebességváltó kapcsolódik, az opciós légrugózás pedig többféle hasmagasság beállítását teszi lehetővé.
Az augusztus 27-én bemutatott újdonság First Edition kiadásából 1927 darab készül, a példányszámmal az alapítási évére emlékezik meg a Volvo. A limitált széria fekete fényezést, 21 colos, nyolcküllős könnyűfém kerekeket, borostyánszínű bőrüléseket, fekete műszerfalat és diófa betéteket kap. Magyarországon a 225 lóerős, ikerturbós D5 motorral rendelhető meg a First Edition, amelyet kizárólag a Volvo honlapján lehet megrendelni, az internetes áruház szeptember 3-án, 16 órakor nyit.
vagy olvasd digitális formában!