Az új XC90 mutatja meg a Volvo jövőjét
Bemutató, 2014. augusztus. 27.
AS

Leleplezte új hétszemélyes szabadidő-terepjáróját a Volvo: az XC90 második generációja előremutató műszaki, kényelmi és biztonsági megoldásokkal érkezik.

 

 

2002-ben mutatta be a Volvo az XC90 első generációját, tizenkét év után pedig itt az utód, amelynek műszaki megoldásai és formajegyei nagyban meghatározzák a svéd márka jövőbeli típusait. Az új XC90 már a Volvo újonnan kifejlesztett moduláris padlólemezére épül, amely más modellek alapját is adja majd.

 

 

Az élekkel megrajzolt karosszéria megtartotta a márka olyan jellegzetességeit, mint a függőleges hátsó lámpák és a széles vállövek, de újat is mutat. Az egyik ilyen a fényszórók LED-es nappali menetfénye, amelynek T-alakja az északi istenség, Thor kalapácsát mintázza. Az új XC90, amely már a Volvo megújult márkaemblémáját viseli, kétféle külső stílusban kérhető. Az Urban Luxury színre fújt karosszériaelemeket kap, míg a Rugged Luxury terepjárósan matt fekete elemekkel érkezik, a rozsdamentes kartervédő mindkettőnél közös. Az autóra akár 22 colos kerekek is kerülhetnek.

 

 

Az utasteret nemes anyagokkal, fával és bőrrel borították. Külön érdekesség, hogy a sebességváltó gomb kristályüvegje a svéd üvegműves márka Orreforrs munkája, de a start-stop és hangerőszabályzó gombok is gyémántszerű kialakításúak. A főbb funkciókat a középkonzol érintőképernyőjéről lehet kezelni, amely egy álló táblagépre hasonlít, innen érhetők el az internetalapú szolgáltatások is. Nem csak az első, de a második és a harmadik sor ülései is elektromosan mozgathatók, a szellőztethető elsőkön kívül pedig a második sor két szélső ülése is fűthető. A harmadik sorban két, 170 centiméternél nem magasabb utas helyezkedhet el kényelmesen, a klímaberendezés négyzónás, és a harmadik sorban ülők is külön szellőzést kapnak. A Bowers & Wilkins hifi 1400 wattos rendszere tizenkilenc hangszóróval rendelkezik.

 

 

Biztonsági felszereltségével az élvonalba tartozik az új XC90. A City Safety automatikus fékező funkció alapfelszerelés, ráadásul mostantól éjjel és nappal is képes a járművek, gyalogosok és kerékpárosok észlelésére. A két új biztonsági felszerelés egyike észleli, ha az XC90 elhagyja az utat, ekkor megfeszíti az első ülések biztonsági öveit, hogy biztonságos helyzetben tartsa az utasokat. A másik újdonság: az autó automatikusan fékez, ha észleli, hogy a vezető kikanyarodna egy keresztirányú úton nagy sebességgel érkező jármű elé.

 

 

A motorkínálat kizárólag négyhengeres erőforrásokból áll. A D4 kétliteres dízelmotorja 190 lóerőre képes és csak elsőkerék-hajtással rendelhető, míg a D5 teljesítménye 225 lóerő, a legnagyobb nyomatéka pedig 470 Nm. A benzinesek közül a T5 kétliteres turbómotorja 254 lóerős, a kompresszorral is felszerelt T6 esetén pedig 320 lóerő a teljesítmény és 400 Nm a maximális forgatónyomaték. A T8 plug-in hibrid modellben ez a benzinmotor az első, míg egy 80 lóerős elektromotor a hátsó kerekeket mozgatja. A 400 lóerős teljesítményű hibridautó 40 kilométert képes megtenni tisztán elektromos módban. Az egyes motorváltozatokhoz nyolcfokozatú automata sebességváltó kapcsolódik, az opciós légrugózás pedig többféle hasmagasság beállítását teszi lehetővé.

 

 

Az augusztus 27-én bemutatott újdonság First Edition kiadásából 1927 darab készül, a példányszámmal az alapítási évére emlékezik meg a Volvo. A limitált széria fekete fényezést, 21 colos, nyolcküllős könnyűfém kerekeket, borostyánszínű bőrüléseket, fekete műszerfalat és diófa betéteket kap. Magyarországon a 225 lóerős, ikerturbós D5 motorral rendelhető meg a First Edition, amelyet kizárólag a Volvo honlapján lehet megrendelni, az internetes áruház szeptember 3-án, 16 órakor nyit.

 




A LEGÚJABB SZÁMUNK
Autó és Stílus
Keresd az újságárusoknál, töltsd le digitális formában vagy fizesd elő kedvezménnyel!
ELŐFIZETÉS
Autó és Stílus előfizetés
DIGITÁLIS MAGAZIN
Autó és Stílus digitális magazin

Autó és Stílus digitális magazin
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár