A moszkvai autókiállításon több újdonsággal is előállt a Lada: a Priora utódjaként bemutatkozott a Vesta, és elkészültek az X-Ray szabadidő-terepjáró szériagyártáshoz közelebb álló változatával is.
Jelentős megújuláson megy keresztül a Lada kínálata. A közelmúltban felfrissült a Kalina, megjelent az elérhető árú és tágas Granta, valamint a Dacia Logan kombi alapjaira épülő Largus. Most a nagyobb modelleken a sor: a nyolcvanas-kilencvenes évekbeli konstrukción alapuló Priora utódjaként bemutatkozott a Vesta, a kor divatjának megfelelően pedig egy szabadidő-autót is készített a Lada. Az X-Ray második prototípusa már egyértelműen közelebb áll a szériagyártáshoz.
Modern és divatos formát kapott a Vesta, amely elsőként lépcsőshátú karosszériával jelent meg, de a tervek szerint lesz ötajtós ferdehátú és kombi kivitele is, hogy a Priora választékát teljes mértékben helyettesíteni tudja. A Vesta utasteréről már korábban közölt egy képet az orosz gyártó, ennek megfelelően korszerűbb formákkal és berendezésekkel találkozhatunk. A felszereltségi listáról nem hiányzik az érintőképernyős navigációs rendszer, az automata klímaberendezés, a szélvédőfűtés és az automata sebességváltó sem.
A közúti modell mellett a Vesta versenyautó-változatával is előállt a Lada. A túrakocsi-világbajnokságon eddig a Granta átalakított kivitelével szerepelt az orosz márka, jövőre azonban már a Vesta alapjára épült versenyautóval vesznek részt a WTCC küzdelmeiben. A pilóták közt található a világbajnok Rob Huff és a tapasztalt James Thompson, a korábbi főszponzor Lukoil kiszállása után viszont nem biztos, hogy protezsáltjuk, Mihail Kozlovszkij is bent maradhat-e a csapatban.
Nagy sikereket érhet el a Lada azzal a típussal is, amellyel teljesen új terepre téved. Az X-Ray Concept divatos szabadidő-autóként mutatkozott be két évvel ezelőtt, most pedig itt a második prototípus, amely kevésbé futurisztikus formájával, ötajtós karosszériájával és hétköznapibb utasterével közelebb áll a sorozatgyártáshoz. A Renault-Nissan konszern közreműködésével kifejlesztett Lada Vesta termelése 2015 őszén indul Izsevszkben, míg az X-Ray gyártása 2016-ban kezdődik Togliattiban.
Olvassa el újabb cikkünket a témában: Kétmillió forintért ismét kapható új Lada Bemutató, 2015. december. 17. Megkezdődött a Lada új autóinak forgalmazása, a kilenc márkakereskedőből álló hálózat kétmillió forinttól kínálja a modelleket, amelyekre ötéves garanciát vállalnak. |
vagy olvasd digitális formában!