A Lada Kalina alapjaira épül a közelmúltban felélesztett Datsun márka második olyan típusa, amelyet az oroszországi piacon kínál.
A lépcsőshátúnál szerencsésebb nevet kapott a Datsun második oroszországi modellje. A Renault-Nissan által a fejlődő piacok számára felélesztett márka első ilyen típusa, amely a Lada Granta műszaki alapjaira épült, a számunkra mindenképpen furcsán hangzó on-Do nevet kapta. Az idei Moszkvai Autószalonon jelent meg a japán márka második, az orosz piacra szánt típusa, amelyet a mi-Do névre kereszteltek, és a Lada Kalina szolgáltatta hozzá az alapokat.
Az on-Do 4,34 méteres hosszához képest az ötajtós mi-Do mindössze 3,95 méter hosszú, a karosszériája viszont ugyanúgy 1,7 méter széles és 1,5 méter magas, még a 2,48 méteres tengelytávolság is megegyezik. A formaterv fiatalosabb, mint a lépcsőshátú modellé, és a felszereltsége is valamivel gazdagabb: már navigációs rendszer is elérhető hozzá. Az orosz viszonyokra való tekintettel a fűthető első ülések és fűtött visszapillantó tükrök a szériafelszereltség részei.
A mi-Do motorja megegyezik azzal, amit a Lada Kalina motorterében is találunk: az 1,6 literes, négyhengeres, nyolcszelepes benzinmotor 87 lóerős teljesítményre képes. Szériában ötfokozatú kézi sebességváltó jár hozzá, de felárért négysebességes automatát is lehet rendelni. A kisautóhoz, amelynek gyártása 2015-ben kezdődik, három és vagy 100 ezer kilométer garanciát kínálnak, a jelenleg működő 25 kereskedésen felül pedig további 75 nyitását tervezik a következő két évben.
vagy olvasd digitális formában!