Ladából lett a Datsun kisautója
Hírek, 2014. augusztus. 29.
AS

A Lada Kalina alapjaira épül a közelmúltban felélesztett Datsun márka második olyan típusa, amelyet az oroszországi piacon kínál.

 

 

A lépcsőshátúnál szerencsésebb nevet kapott a Datsun második oroszországi modellje. A Renault-Nissan által a fejlődő piacok számára felélesztett márka első ilyen típusa, amely a Lada Granta műszaki alapjaira épült, a számunkra mindenképpen furcsán hangzó on-Do nevet kapta. Az idei Moszkvai Autószalonon jelent meg a japán márka második, az orosz piacra szánt típusa, amelyet a mi-Do névre kereszteltek, és a Lada Kalina szolgáltatta hozzá az alapokat.

 

 

Az on-Do 4,34 méteres hosszához képest az ötajtós mi-Do mindössze 3,95 méter hosszú, a karosszériája viszont ugyanúgy 1,7 méter széles és 1,5 méter magas, még a 2,48 méteres tengelytávolság is megegyezik. A formaterv fiatalosabb, mint a lépcsőshátú modellé, és a felszereltsége is valamivel gazdagabb: már navigációs rendszer is elérhető hozzá. Az orosz viszonyokra való tekintettel a fűthető első ülések és fűtött visszapillantó tükrök a szériafelszereltség részei.

 

 

A mi-Do motorja megegyezik azzal, amit a Lada Kalina motorterében is találunk: az 1,6 literes, négyhengeres, nyolcszelepes benzinmotor 87 lóerős teljesítményre képes. Szériában ötfokozatú kézi sebességváltó jár hozzá, de felárért négysebességes automatát is lehet rendelni. A kisautóhoz, amelynek gyártása 2015-ben kezdődik, három és vagy 100 ezer kilométer garanciát kínálnak, a jelenleg működő 25 kereskedésen felül pedig további 75 nyitását tervezik a következő két évben.

 

A LEGÚJABB SZÁMUNK
Autó és Stílus
Keresd az újságárusoknál, olvasd digitális formában vagy fizesd elő kedvezménnyel!
ELŐFIZETÉS
Autó és Stílus előfizetés
DIGITÁLIS MAGAZIN
Autó és Stílus digitális magazin
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár