A Discovery modellcsalád része lett a Freelander utódja, amely modernebb formát, fejlett összkerékhajtású rendszert, és most először hétszemélyes utasteret kap.
1997-ben az elsők között jelent meg szabadidő-terepjáróval a Land Rover, a Freelander pedig két generáció után most átadja a helyét az utódjának. Az újdonság a Discovery modellcsalád tagjaként Discovery Sport néven kerül piacra, a későbbiekben pedig egy nála nagyobb és egy kompakt típus érkezésére is számíthatunk.
A Discovery Sport a Range Rover Evoque műszaki alapjaira épül, és azzal együtt készül közös gyártósoron. A Freelander utódja áramvonalasabb karosszériát kapott, és nem is nőtt túl nagyra, hiszen a hossza mindössze 4,59 méter, a 2,74 méteres tengelytávolság azonban lehetővé teszi egy harmadik üléssor beépítését is. A Land Rover szerint az utastér 5+2 személyes, ezért a leghátsó ülések legfeljebb rövid útra jók, a második üléssort pedig 16 centiméteres sínben előre-hátra lehet tologatni. Mind a három sorban külön szellőzőnyílásokat kapnak az utasok, és a kor igényeinek megfelelően négy 12 voltos és hat USB csatlakozó segítségével tölthetik mobil eszközeiket. A középkonzolra 8 colos érintőképernyő került, ahol a márka vadonatúj infotainment rendszere ugyanolyan kézmozdulatokkal kezelhető, mint a telefonok, a mobilunkkal összekapcsolva pedig letöltött alkalmazásokat is használhatunk az autóban.
Motorkínálata a Range Rover Evoque mintájára egy benzinesből és kétféle dízelből áll. A benzinmotor kétliteres, négyhengeres és turbós, a legnagyobb teljesítménye 240 lóerő, a maximális nyomatéka 340 Nm, átlagfogyasztása pedig 6,7 l/100 km. A 2,2 literes turbódízel eleinte kétféle teljesítménnyel érhető el: a TD4-ben 150 lóerős, az SD4-ben pedig 190 lóerős, mindkét esetben 420 Nm nyomatékkal, az előbbinél 5,6 literes fogyasztással száz kilométeren. A Discovery Sport első- vagy összkerékhajtással, hatfokozatú kézi vagy kilencfokozatú automata sebességváltóval rendelhető. Jövőre még takarékosabb kivitellel bővül a választék, ekkor jelentik meg az ED4 kivitel 119 g/km-es szén-dioxid-kibocsátással.
A hosszú tengelytávja ellenére a Discovery Sport első és hátsó túlnyúlásai rövidek, ami kedvező terepszögeket eredményez: elöl 25, hátul pedig 31 fok az érték, míg a rámpaszög 21 fokos. A legújabb Range Rover képes megmászni a 45 fokos emelkedőt is, de a 60 centiméter mély vízen való átkelés sem okoz gondot számára: az off-road autózást a különböző terepviszonyokhoz állítható Terrain Response rendszer segíti. Az autót modern vezetéssegítő berendezésekkel is ellátták: a sztereókamerával dolgozó ráfutásgátló 80 km/óra alatt mérsékli, 50 km/óra alatt pedig megakadályozza az utoléréses baleseteket, de táblafelismerő és sávelhagyás-figyelmeztető is került a legújabb Land Roverbe.
DIGITÁLIS MAGAZIN