Csak a V40 megjelenését teszi sportosabbá az R-Design csomag, mégsem feltétlenül pénzkidobás kifizetni az érte kért felárat.
A tesztelt modell ára: 11 190 000 Ft • Alapár: 7 510 000 Ft |
Dögös svéd autó turbós benzinmotorral? Tulajdonképpen igen, de ezekből még senki ne asszociáljon egy utcai versenyautóra. A Volvo R-Design sokkal inkább a megjelenésről, mint a sportolásról szól – pontosan ezért hívják R-Designnak.
Az izgalmas külsőre ráadásul nem is kell sokat költeni, hiszen a sportos csomagot a 115 lóerős dízel vagy 120 lóerős benzinmotorhoz éppúgy választhatjuk, mint a 254 lovas csúcsmodellhez. A 810 ezer forint felárért cserébe valóban jelentős átalakuláson megy keresztül a V40, többek között agresszívebb hűtőmaszkot, illetve ebbe integrált LED-es nappali menetfényt, dupla kipufogót, hátsó légterelőt, krómkeretes ablakokat, hátsó légterelőt és 17 colos könnyűfém kerekeket kap. Az R-Design szerencsére nem csak a járókelőkhöz, de az autóban ülőkhöz is szól: a sofőr új, a korábbinál is jobb fogású kormányt forgathat, kék háttérvilágítású műszereket nézhet, és alumínium pedálokat taposhat, míg a sötét színű középkonzolt ezüst és kék csíkok dobják fel.
Hogy mindezektől mennyivel lett sportosabb valójában a V40? Abszolút semennyire, de ezért senki nem fog rá neheztelni. A sportosság kibontakozását persze az is hátráltatta, hogy a kipróbált modell a 150 lóerős T3 volt, ami bár gyengének korántsem nevezhető, a tempósabb haladásra valahogy mégis nehezen veszi rá magát vele a sofőr. Már csak azért is, mert a V40-be számos aktív biztonsági extrát – hogy mást ne említsünk a világon elsőként gyalogoslégzsákot – és kikapcsolhatatlan menetstabilizáló elektronikát építettek, ezek pedig sokkal jobban illeszkednek a márka filozófiájába, mint a száguldozás.
A sportosnak látszó V40 a kellemes karakterű és kedvező fogyasztású turbós benzinmotorral 7,51 millió forintba kerül, ami nem csak elsőre, de sokadjára is kedvező vételnek tűnik. Főleg annak fényében, hogy bizony nagyon jól néz ki!
Szöveg és fotó: Vida Ferenc
Megjelent az Autó és Stílus 2013/7-8. számában.
Technikai adatok – Volvo V40 T3 R-Design |
Motor: négyhengeres turbós benzines, Hengerűrtartalom: 1596 cm3 Teljesítmény: 110 LE 5700/min, Nyomaték: 240 Nm 1600/min, Hajtás: elsőkerékhajtás, Sebességváltó: hatfokozatú kézi.
Méretek. Hossz/szél./mag.: 4369/1802/1445 mm, Tengelytáv: 2646 mm, Nyomtáv elöl/hátul: 1551/1541 mm, Saját/össztömeg: 1399/1910 kg, Csomagtartó: 335/1032 l, Üzemanyagtartály: 62 l, Gumiabroncs: 225/45 R17.
Menetteljesítmények. Végsebesség: 210 km/h, Gyorsulás 0-ról 100-ra: 8,8 s, Gyári fogyasztás (város/országút/átlag): 7,1/4,4/5,3 l/100 km, CO2-kibocsátás: 124 g/km, Tesztfogyasztás (átlag): 6,1 l/100 km, Garancia: 2 év, km-korlátozás nélkül.
Tetszett: Egyedi megjelenés, kellemes utastér, innovatív biztonsági extrák, Nem tetszett: Billegős futómű, akadós váltó, Szerintünk: Megnyerő látvány |
vagy olvasd digitális formában!