Egyetlen autó, a Mercedes-Benz GLA szerzett ötcsillagos értékelést az Euro NCAP legutóbbi töréstesztjén, a többi típusnak meg kellett elégednie mindössze négy vagy három csillaggal.
Évről évre szigorítja értékelési rendszerét a törésteszteket végző független intézet, az Euro NCAP. Ennek megfelelően a legutóbbi törésteszteken csak egyetlen egy típus szerezte meg a maximális ötcsillagos értékeléshez elegendő pontszámot: a Mercedes-Benz GLA.
Az olyan miniknek, mint a Renault Twingo, illetve a Citroën C1, Peugeot 108 és Toyota Aygo, meg kellett elégedniük a négy csillaggal, míg a korábban négycsillagos Citroën Berlingo és Peugeot Partner, valamint az elektromos hajtású Nissan e-NV200 csupán három csillagot érdemelt ki.
Egyenletesen jól teljesített a Mercedes-Benz GLA, hiszen mind a négy vizsgált kritériumban jó eredményt ért el. A felnőtt utasok védelmére 96%-ot kapott, a gyermekek biztonságára 88%-ot, a gyalogosgázolásos tesztre 67%-ot, míg az elektronikus biztonsági rendszereire 70%-ot.
A többi típus elsősorban ebben az utóbbi kategóriában szerepelt gyengébben. Az új Twingo például hiába kapott 78%-ot a felnőtt és 81%-ot a gyermek utasok védelmére, ha a biztonsági elektronikák terén csak 56%-ot szerzett.
Hasonló a helyzet a három testvérmodell, a C1, 108 és Aygo esetében: a felnőttek és gyermekek védelmére egyformán 80%-ot kaptak, az elektronikai védelemre pedig 56%-ot. Még rosszabb eredményt értek el ezen a téren a háromcsillagos autók: a Citroën Berlingo és Peugeot Partner 48%-os, a Nissan e-NV200 pedig 38%-os eredménnyel zárta a menetstabilizáló rendszerek tesztjét.
Az Euro NCAP legutóbbi, júniusi tesztje is hasonló eredményeket hozott: öt csillagot csupán a Volkswagen Golf Sportsvan szerzett, a Ford Tourneo Courier négy csillaggal zárt, a Citroën C-Elysée, Peugeot 301 és MG3 mellett a 2008-as bemutatásakor még ötcsillagos Renault Megane is mindössze három csillagot szerzett a szigorúbb értékelésen.

