Az első széria bemutatásának huszonötödik évfordulóján leplezte le az MX-5 negyedik generációját a Mazda. Az újdonság az elődeinél is kisebb és könnyebb építésmódjával ígér utolérhetetlen vezetési élményt.
A negyedik generációs Mazda MX-5 nem csak közvetlen elődjénél, hanem még az első szériánál is kisebb lett. A nyitott tetős karosszéria 3,92 méter hosszú, 1,73 méter széles és 1,24 méter magas, ami azt jelenti, hogy tíz centivel rövidebb az elődnél (és hárommal még a huszonöt éves eredetinél is), miközben egy centiméterrel szélesedett ki. A 2,32 méteres tengelytávolság elhanyagolható mértékben, egy centivel lett rövidebb.
A Mazda újabb típusaihoz hasonlóan az MX-5 is a Skyactiv elvek szerint épült. A motorházfedél, az első sárvédők, valamint a lökhárítók tartóelemei alumíniumból készültek, és a vezetőülésben ülve is mozgatható vászontető is könnyebb lett, ennek következtében az új generáció több mint 100 kilogrammal kevesebbet nyom a mérlegen az elődnél, és nagy valószínűséggel még az első generációnál is könnyebb.
A motorválasztékról egyelőre csak annyit árult el a Mazda, hogy újonnan fejlesztett, közvetlen befecskendezéses Skyactiv benzinmotort szerelnek be hosszában a roadster orrába, az erőforrás pedig szintén új, hatfokozatú kézi sebességváltón át hajtja a hátsó kerekeket. Előre kettős keresztlengőkaros, hátulra pedig multilink felfüggesztés került. A képek szerint kulcs nélküli indítás, holttérfigyelő és start-stop rendszer is lesz az autóban.
Az utastér jobb minőségű és gazdagabb felszereltségű is a korábbinál, a rádió, a telefon-kihangosító és a tempomat a kormánykerékről kezelhető, a műszeregység központi helyét a fordulatszámmérő foglalja el, a sebességmérőt pedig mindössze 200 km/óráig skálázták. A középkonzolra két USB csatlakozó is került, a klímaberendezés automata, de nem digitális, a műszerfal tetején pedig az MZD Connect navigációs rendszert találjuk az ülések közti kontrollerrel.
Az MX-5 eddigi három generációjából összesen 940 ezer példány kelt el, ezzel a nyitott tetős Mazda a Guinness rekordok könyve szerint is a világ legnépszerűbb roadstere. Az új generáció forgalmazása 2015-ben kezdődik, és az alapjain a Fiat is bemutatja majd saját sportkocsiját.
DIGITÁLIS MAGAZIN