Sikeres páros – Renault Clio 1.5 dCi teszt
Teszt, 2014. szeptember. 4.
AS

Kisautó-összehasonlító tesztünk győztese már a háromhengeres, turbós benzinmotorral is meggyőző volt, és sejtettük, hogy a továbbfejlesztett 1,5 literes dízellel sem okoz csalódást a Clio.

 

A tesztelt modell ára: 4 730 000 FtAlapár: 3 670 000 Ft

 

A 90 lóerős dCi lelkesen hajtja a négy méternél is nagyobb kiskocsit, rugalmasságához megfelelő hangolású futómű és a korábbinál közvetlenebb kormányzás párosul. Széria start-stop rendszerével, regeneratív fékjeivel és az igény szerint záródó hűtőlamellákkal kifejezetten takarékos is a dízel Clio: az autópályás és országúti szakaszokból álló tesztútvonalon 4,5 literes fogyasztást számoltunk.

 

 

A helykínálat rendben van, a stílus pedig ízlés kérdése, mindenesetre ebben a mélyvörösben, a LED-es menetfényekkel és a 16 colos kerekekkel abszolút divatos. A belső tér piros helyett kék, barna és természetesen fekete színben is kérhető, vannak jópofa matricakészletek, a már közepes felszereltségtől széria érintőképernyős navigáció-multimédia pedig az egyik legjobb, ami ma elérhető. Kell ennél több a sikerhez? Szerintünk nem.

 

Szöveg: Csordás Gábor, fotó: Földi D. Attila

Megjelent az Autó és Stílus 2013/7-8. számában.

 


Technikai adatok – Renault Clio 1.5 dCi Dynamique

Motor: négyhengeres turbódízel, Hengerűrtartalom: 1461 cm3, Teljesítmény: 90 LE 4000/min, Nyomaték: 220 Nm 1750/min.

 

Méretek. Hossz/szél./mag.: 4062/1732/1448 mm, Tengelytáv: 2589 mm, Saját/össztömeg: 1146/1658 kg, Csomagtartó: 300/1146 l.

 

Menetteljesítmények. Végsebesség: 178 km/h, Gyorsulás 0-ról 100-ra: 11,7 s, Gyári fogyasztás (város/országút/átlag): 4,1/3,3/3,6 l/100 km, Tesztfogyasztás (átlag): 4,5 l/100 km.

 

Tetszett: Divatos stílus, jó menetteljesítmények, csekély fogyasztás, gazdag felszereltség, Nem tetszett: Napsütésben erősen tükröződő piros műszerfal, Szerintünk: A legjobb kisautó

 

Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár