Kombiként és dízellel is jön a Peugeot 308 GT
Hírek, 2014. szeptember. 8.
AS

Több változatban is bemutatta a 308 GT változatát a Peugeot: az Év autója díjat nyert kompakt modell sportkivitele kombiként és dízelmotorral is elérhető lesz.

 

 

Sportosabb változatban is megjelenik az idei Év autója díj nyertese. A Peugeot 308 GT a Párizsi Autószalonon mutatkozik be mindjárt több változatban is: ötajtós és kombi karosszériával, turbós benzines és dízelmotorral egyaránt elérhető lesz. A GT kivitelt a csak hozzá elérhető kék fényezésről és a dupla kipufogó-végről lehet felismerni, a 18 colos kerekekre Michelin Pilot Sport 3 abroncsok kerülnek, a visszapillantó-tükörházak és a hátsó diffúzor fényes feketék. Széria a teljesen LED-es fényszóró futófényes irányjelzővel.

 

 

Az utastérben megtaláljuk a kis átmérőjű, kiegyenesített aljú kormánykereket, amelynek bőrborítását piros cérnával varrták, akárcsak a műszerfal burkolatát vagy az ülések kárpitjait. Az üléseket Alcantara borítja, felárért pedig bőrkárpitozás is kérhető hozzájuk. A pedálok alumíniumból készültek, a belső teret rozsdamentes acél betétek díszítik, a műszerek kockászászló-mintát kaptak, a nyolccolos központi érintőképernyőre pedig piros-fekete designt készítettek.

 

 

A Peugeot 308 GT kétféle motorral érhető el. A benzines modellt az 1,6 literes, négyhengeres turbómotorral szerelték, ez 205 lóerőt teljesít, 285 Nm maximális nyomatéka pedig 1750 és 4500 közötti fordulatszámon érhető el. A motorhoz hatfokozatú kézi sebességváltó és start-stop rendszer kapcsolódik, a gyári átlagfogyasztása 5,6 l/100 km. A dízelmotor a kétliteres BlueHDI, amely 180 lóerős és 2000-es fordulatnál 400 Nm a legnagyobb nyomatéka. A dízel csak hatfokozatú automatával érhető el, amelyet a kormánykerék mögötti fülekkel is lehet kapcsolni, szabvány szerinti átlagfogyasztása 4 liter száz kilométeren. A Peugeot szerint mindkét 308 GT-nek 7,5 másodpercre van szüksége, hogy elérje álló helyzetből a százas tempót.

 

 

A többi 308-ashoz opcióként rendelhető Driver Sport Pack a GT esetében szériafelszerelés. A sportcsomag izgalmasabb motorhangot, vörössel megvilágított műszereket, a műszerfalon kijelzett menetteljesítmény-adatokat, közvetlenebb kormányzást, élénkebb gázreakciót és sportosabban működő automata sebességváltót ígér. Az adaptív tempomat, a ráfutásgátló, a holttérfigyelő és az automatikusan beparkoló rendszer is megtalálható az autóban, az ESP pedig a gyártó szerint kikapcsolható. A GT futóművét elöl 7, hátul 10 mm-rel ültették le, előre 330, míg hátulra 268 mm átmérőjű féktárcsák kerültek, az SW hátulra 290 mm-est kap.




A 308 GT még nem a kínálat csúcsa: az egy éve bemutatott, 270 lóerős 1,6-os turbómotorral szerelt 308 R Concept azt sejteti, hogy a Peugeot egy még erősebb szériamodell kifejlesztésén is dolgozik.

A LEGÚJABB SZÁMUNK
Autó és Stílus
Keresd az újságárusoknál, töltsd le digitális formában vagy fizesd elő kedvezménnyel!
ELŐFIZETÉS
Autó és Stílus előfizetés
DIGITÁLIS MAGAZIN
Autó és Stílus digitális magazin

Autó és Stílus digitális magazin
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár