Kombiként és dízellel is jön a Peugeot 308 GT
Hírek, 2014. szeptember. 8.
AS

Több változatban is bemutatta a 308 GT változatát a Peugeot: az Év autója díjat nyert kompakt modell sportkivitele kombiként és dízelmotorral is elérhető lesz.

 

 

Sportosabb változatban is megjelenik az idei Év autója díj nyertese. A Peugeot 308 GT a Párizsi Autószalonon mutatkozik be mindjárt több változatban is: ötajtós és kombi karosszériával, turbós benzines és dízelmotorral egyaránt elérhető lesz. A GT kivitelt a csak hozzá elérhető kék fényezésről és a dupla kipufogó-végről lehet felismerni, a 18 colos kerekekre Michelin Pilot Sport 3 abroncsok kerülnek, a visszapillantó-tükörházak és a hátsó diffúzor fényes feketék. Széria a teljesen LED-es fényszóró futófényes irányjelzővel.

 

 

Az utastérben megtaláljuk a kis átmérőjű, kiegyenesített aljú kormánykereket, amelynek bőrborítását piros cérnával varrták, akárcsak a műszerfal burkolatát vagy az ülések kárpitjait. Az üléseket Alcantara borítja, felárért pedig bőrkárpitozás is kérhető hozzájuk. A pedálok alumíniumból készültek, a belső teret rozsdamentes acél betétek díszítik, a műszerek kockászászló-mintát kaptak, a nyolccolos központi érintőképernyőre pedig piros-fekete designt készítettek.

 

 

A Peugeot 308 GT kétféle motorral érhető el. A benzines modellt az 1,6 literes, négyhengeres turbómotorral szerelték, ez 205 lóerőt teljesít, 285 Nm maximális nyomatéka pedig 1750 és 4500 közötti fordulatszámon érhető el. A motorhoz hatfokozatú kézi sebességváltó és start-stop rendszer kapcsolódik, a gyári átlagfogyasztása 5,6 l/100 km. A dízelmotor a kétliteres BlueHDI, amely 180 lóerős és 2000-es fordulatnál 400 Nm a legnagyobb nyomatéka. A dízel csak hatfokozatú automatával érhető el, amelyet a kormánykerék mögötti fülekkel is lehet kapcsolni, szabvány szerinti átlagfogyasztása 4 liter száz kilométeren. A Peugeot szerint mindkét 308 GT-nek 7,5 másodpercre van szüksége, hogy elérje álló helyzetből a százas tempót.

 

 

A többi 308-ashoz opcióként rendelhető Driver Sport Pack a GT esetében szériafelszerelés. A sportcsomag izgalmasabb motorhangot, vörössel megvilágított műszereket, a műszerfalon kijelzett menetteljesítmény-adatokat, közvetlenebb kormányzást, élénkebb gázreakciót és sportosabban működő automata sebességváltót ígér. Az adaptív tempomat, a ráfutásgátló, a holttérfigyelő és az automatikusan beparkoló rendszer is megtalálható az autóban, az ESP pedig a gyártó szerint kikapcsolható. A GT futóművét elöl 7, hátul 10 mm-rel ültették le, előre 330, míg hátulra 268 mm átmérőjű féktárcsák kerültek, az SW hátulra 290 mm-est kap.




A 308 GT még nem a kínálat csúcsa: az egy éve bemutatott, 270 lóerős 1,6-os turbómotorral szerelt 308 R Concept azt sejteti, hogy a Peugeot egy még erősebb szériamodell kifejlesztésén is dolgozik.

A LEGÚJABB SZÁMUNK
Autó és Stílus
A magazint keresd az újságárusoknál,
vagy olvasd digitális formában!
DIGITÁLIS MAGAZIN
Autó és Stílus digitális magazin
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár