Megérkezett a középkategóriás Jaguar XE
Bemutató, 2014. szeptember. 10.
AS

Elsőként hathengeres sportváltozatban mutatta be új középkategóriás modelljét a Jaguar: a hátsókerék-hajtású XE lehet a 3-as BMW legerősebb ellenfele.

 

 

Az előzetes után hivatalosan is bemutatta új középkategóriás modelljét a Jaguar. Az XE segítségével abba a szegmensbe tér vissza a brit márka, amelyben a mérsékelt sikerű X-Type gyártásának megszűnése óta nem volt jelen. Az újdonság elsőre felismerhető, hiszen nagyobb testvére, az XF formai jegyeit viseli magán. A rövid első és nagyobb hátsó túlnyúlás, a hosszú motorházfedél, a kupészerű tetővonal és a hátratolt kabin sportossá teszi a 20 colos kerekekkel szerelt autót.

 

 

Már a premierre is a sportváltozatot hozták el. Az XE S meghajtásáról az F-Type sportautóból ismert 3 literes, kompresszoros, V6-os benzinmotor gondoskodik. A 340 lóerős teljesítményre és 450 Nm nyomatékra képes erőforrás 4,9 másodperc alatt gyorsítja a Jaguart nulláról százra, a végsebessége 250 km/óránál elektronikusan korlátozott. Mivel a gyártó korábban azt ígérte, hogy az XE kínálatában 300 km/órás végsebességű modell is lesz, várhatóan érkezik majd egy még erősebb típus a Jaguar ötliteres, kompresszoros V8-asával.

 

 

Az XE az egyik legsportosabb típusa lesz a középkategóriának, ezért nem meglepő, hogy a 3-as BMW-hez hasonlóan hátsókerék-hajtású. A kis Jaguar ugyanakkor világelső abban, hogy a karosszériája nagyrészt újrahasznosított alumíniumból készült, ezért a márka legkönnyebb és legmerevebb autója. Az XE a legáramvonalasabb Jaguar is, hiszen légellenállási együtthatója mindössze 0,26. Ez a gyártó első típusa, amelyet elektronikus kormányszervóval szerelnek, korábban ugyanis nem tartották elég közvetlennek a hidraulikus megoldással szemben, de mára kiküszöbölték a takarékosabb megoldás hátrányait.

 

 

Természetesen az XE nem csak hathengeres motorral lesz kapható. Ebben a modellben mutatkoznak be az újonnan fejlesztett Ingenium motorcsalád kétliteres, négyhengeres, benzines és dízel erőforrásai. Az utóbbi 163 lóerős és 380 Nm nyomatékú változata mindössze 3,1 l/100 km-es átlagfogyasztással és 99 g/km-es szén-dioxid-kibocsátással büszkélkedhet. A hatfokozatú kézi váltóval is választható dízel később más teljesítménnyel is elérhető lesz, míg a többi motorhoz széria a nyolcsebességes ZF automata.

 

 

A modern vezetéssegítő rendszerek sorát erősíti az XE sztereókamerás berendezése, amely a ráfutást megakadályozó vészfékező, a táblafelismerő és a sávelhagyás-figyelmeztető funkciókat segíti, de head-up display, adaptív tempomat, holttérfigyelő, parkolási asszisztens és keresztirányúforgalom-figyelő is megtalálható a fedélzeten. A típus egyik újdonsága az All Surface Progress Control, amely kis sebességű tempomat mintájára 3 és 30 km/órás sebesség között a csúszós felületen való elindulást és haladást segíti.

 

 

Megújult a Jaguar infotainment rendszere is. Az InControl nyolccolos érintőképernyőjén kezelhető a Bluetooth vagy USB forrásból származó zene, amelyet a Meridian prémium hifin tökéletes minőségben játszik le az autó. A navigációs rendszer térképét SD kártya tárolja, de egy wifi hotspot is helyet kapott az autóban, amelyre az utasok csatlakozhatnak saját készülékükkel. A tulajdonos pedig egy applikáció segítségével egy hétre előre programozhatja a légkondicionálót, távolból is nyithatja vagy zárhatja az ajtókat és beindíthatja a motort.




Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár