Megérkezett a középkategóriás Jaguar XE
Bemutató, 2014. szeptember. 10.
AS

Elsőként hathengeres sportváltozatban mutatta be új középkategóriás modelljét a Jaguar: a hátsókerék-hajtású XE lehet a 3-as BMW legerősebb ellenfele.

 

 

Az előzetes után hivatalosan is bemutatta új középkategóriás modelljét a Jaguar. Az XE segítségével abba a szegmensbe tér vissza a brit márka, amelyben a mérsékelt sikerű X-Type gyártásának megszűnése óta nem volt jelen. Az újdonság elsőre felismerhető, hiszen nagyobb testvére, az XF formai jegyeit viseli magán. A rövid első és nagyobb hátsó túlnyúlás, a hosszú motorházfedél, a kupészerű tetővonal és a hátratolt kabin sportossá teszi a 20 colos kerekekkel szerelt autót.

 

 

Már a premierre is a sportváltozatot hozták el. Az XE S meghajtásáról az F-Type sportautóból ismert 3 literes, kompresszoros, V6-os benzinmotor gondoskodik. A 340 lóerős teljesítményre és 450 Nm nyomatékra képes erőforrás 4,9 másodperc alatt gyorsítja a Jaguart nulláról százra, a végsebessége 250 km/óránál elektronikusan korlátozott. Mivel a gyártó korábban azt ígérte, hogy az XE kínálatában 300 km/órás végsebességű modell is lesz, várhatóan érkezik majd egy még erősebb típus a Jaguar ötliteres, kompresszoros V8-asával.

 

 

Az XE az egyik legsportosabb típusa lesz a középkategóriának, ezért nem meglepő, hogy a 3-as BMW-hez hasonlóan hátsókerék-hajtású. A kis Jaguar ugyanakkor világelső abban, hogy a karosszériája nagyrészt újrahasznosított alumíniumból készült, ezért a márka legkönnyebb és legmerevebb autója. Az XE a legáramvonalasabb Jaguar is, hiszen légellenállási együtthatója mindössze 0,26. Ez a gyártó első típusa, amelyet elektronikus kormányszervóval szerelnek, korábban ugyanis nem tartották elég közvetlennek a hidraulikus megoldással szemben, de mára kiküszöbölték a takarékosabb megoldás hátrányait.

 

 

Természetesen az XE nem csak hathengeres motorral lesz kapható. Ebben a modellben mutatkoznak be az újonnan fejlesztett Ingenium motorcsalád kétliteres, négyhengeres, benzines és dízel erőforrásai. Az utóbbi 163 lóerős és 380 Nm nyomatékú változata mindössze 3,1 l/100 km-es átlagfogyasztással és 99 g/km-es szén-dioxid-kibocsátással büszkélkedhet. A hatfokozatú kézi váltóval is választható dízel később más teljesítménnyel is elérhető lesz, míg a többi motorhoz széria a nyolcsebességes ZF automata.

 

 

A modern vezetéssegítő rendszerek sorát erősíti az XE sztereókamerás berendezése, amely a ráfutást megakadályozó vészfékező, a táblafelismerő és a sávelhagyás-figyelmeztető funkciókat segíti, de head-up display, adaptív tempomat, holttérfigyelő, parkolási asszisztens és keresztirányúforgalom-figyelő is megtalálható a fedélzeten. A típus egyik újdonsága az All Surface Progress Control, amely kis sebességű tempomat mintájára 3 és 30 km/órás sebesség között a csúszós felületen való elindulást és haladást segíti.

 

 

Megújult a Jaguar infotainment rendszere is. Az InControl nyolccolos érintőképernyőjén kezelhető a Bluetooth vagy USB forrásból származó zene, amelyet a Meridian prémium hifin tökéletes minőségben játszik le az autó. A navigációs rendszer térképét SD kártya tárolja, de egy wifi hotspot is helyet kapott az autóban, amelyre az utasok csatlakozhatnak saját készülékükkel. A tulajdonos pedig egy applikáció segítségével egy hétre előre programozhatja a légkondicionálót, távolból is nyithatja vagy zárhatja az ajtókat és beindíthatja a motort.




A LEGÚJABB SZÁMUNK
Autó és Stílus
Keresd az újságárusoknál, töltsd le digitális formában vagy fizesd elő kedvezménnyel!
ELŐFIZETÉS
Autó és Stílus előfizetés
DIGITÁLIS MAGAZIN
Autó és Stílus digitális magazin

Autó és Stílus digitális magazin
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár