Sűrített levegős hibridként 2 litert fogyaszt a Citroën C4 Cactus és Peugeot 208
Hír, 2014. szeptember. 19.
Auto2

A Citroën és a Peugeot is sűrített levegős hibrid hajtással szerelt prototípust mutat be a Párizsi Autószalonon, a különleges C4 Cactus és 208 mindössze 2 litert fogyaszt százon.

 

 

Takarékos prototípusokkal áll elő a PSA konszern mindkét márkája a Párizsi Autószalonon. A Citroën C4 Cactus és a Peugeot 208 is Hybrid Air kivitelben mutatkozik be, a szabvány szerinti átlagfogyasztásuk pedig mindössze két liter száz kilométeren.

 

 

A két típus már szériaváltozatban is könnyűnek számít, de a mérnökök további fogyókúrára fogták őket. A karosszériában alumíniumot és szénszálas anyagot használtak, így további 100 kilogrammot takarítottak meg: a 208 2L Hybrid Air 860 kilogrammot, a C4 Cactus Airflow 2L pedig 865 kilogrammot nyom. A két autó áramvonalasabb is a szériagyártásúnál, amit aktív légterelőkkel, burkolt padlólemezzel, valamint a visszapillantó tükröket helyettesítő kamerákkal érték el. A kerekek nagyobbak és keskenyebbek a megszokottnál, a C4 Cactus 19 colos kerekeire például 155 milliméter széles abroncsok kerültek.

 

 

Az autók nem csak a könnyebb és áramvonalasabb karosszériának, hanem az innovatív hajtásláncnak köszönhetően is takarékosak. A két prototípusban a PSA Hybrid Air nevű, sűrített levegős hibrid hajtása dolgozik. A megoldás lényege, hogy a mozgási energiát nem generátor termelte áramként akkumulátorban, hanem egy hidraulikus pumpa által előállított sűrített levegőként alumínium tartályban tárolja az autó. Az autó így képes az 1,2 literes, 82 lóerős, háromhengeres benzinmotorral, vagy tisztán a sűrített levegővel, illetve a két motor kombinációjával is mozogni. Az eredmény 2 literes átlagfogyasztás száz kilométeren.


Ha hozzá szeretnél szólni a cikkhez, jelentkezz be!
Ha még nincs nálunk felhasználóneved, regisztrálj egyet!
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár