Quartz néven mutat be sportterepjáró-tanulmányautót a Párizsi Autószalonon a Peugeot, a prototípus 500 lóerős hibrid hajtást kapott.
Sportterepjáró koncepciójával kelti fel a figyelmet a Peugeot az októberi Párizsi Autószalonon. A Quartz Concept nagyon hasonlóan néz ki, mint a francia márka Dakar-versenyautója, a 2008 DKR, és a képességei sem lebecsülendők.
A 4,5 méter hosszú és 2,06 méter széles karosszéria a Peugeot új, moduláris padlólemezére épül, akárcsak a 308-as, így olyan szilárd, hogy a tervezők elhagyhatták a B-oszlopot. Az utastérben négy különálló kagylóülést találunk, mindegyiket négypontos biztonsági övvel szerelték fel. A kormánykerék kicsi, mint a Peugeot szériaautóiban.
A Quartz úgy is megy, ahogyan kinéz, a mozgatásáról ugyanis 500 lóerős hibridhajtás gondoskodik. Az autó orrába az RCZ R-ből ismerős 1,6 literes, négyhengeres, benzines turbómotort szerelték 270 lóerős teljesítménnyel és 330 Nm nyomatékkal, hozzá hatfokozatú kézi sebességváltó jár. Az első kerekeket ezen kívül egy 85 kW-os elektromotor is hajtja, akárcsak a hátsókat, a Quartz így összkerékhajtású. Az akkumulátort feltöltve 50 kilométer tehető meg tisztán elektromos hajtással.
A terepjáró-képességeket nem csak az összkerékhajtás, de a futómű is támogatja. A 23 colos kerekekre 305 milliméter széles Continental abroncsok kerültek, a felfüggesztés pedig hidropneumatikus rugózású, így a magassága állítható. A rendszer kamerák és a navigációs rendszer segítségével igyekszik megtalálni az adott útviszonyhoz leginkább illő beállítást, és 300 és 350 milliméter között az ideális hasmagasságot.
vagy olvasd digitális formában!