Sportterepjáró-koncepció a Peugeot-tól
Hírek, 2014. szeptember. 22.
AS

Quartz néven mutat be sportterepjáró-tanulmányautót a Párizsi Autószalonon a Peugeot, a prototípus 500 lóerős hibrid hajtást kapott.

 

 

Sportterepjáró koncepciójával kelti fel a figyelmet a Peugeot az októberi Párizsi Autószalonon. A Quartz Concept nagyon hasonlóan néz ki, mint a francia márka Dakar-versenyautója, a 2008 DKR, és a képességei sem lebecsülendők.

 

 

A 4,5 méter hosszú és 2,06 méter széles karosszéria a Peugeot új, moduláris padlólemezére épül, akárcsak a 308-as, így olyan szilárd, hogy a tervezők elhagyhatták a B-oszlopot. Az utastérben négy különálló kagylóülést találunk, mindegyiket négypontos biztonsági övvel szerelték fel. A kormánykerék kicsi, mint a Peugeot szériaautóiban.

 

 

A Quartz úgy is megy, ahogyan kinéz, a mozgatásáról ugyanis 500 lóerős hibridhajtás gondoskodik. Az autó orrába az RCZ R-ből ismerős 1,6 literes, négyhengeres, benzines turbómotort szerelték 270 lóerős teljesítménnyel és 330 Nm nyomatékkal, hozzá hatfokozatú kézi sebességváltó jár. Az első kerekeket ezen kívül egy 85 kW-os elektromotor is hajtja, akárcsak a hátsókat, a Quartz így összkerékhajtású. Az akkumulátort feltöltve 50 kilométer tehető meg tisztán elektromos hajtással.

 

 

A terepjáró-képességeket nem csak az összkerékhajtás, de a futómű is támogatja. A 23 colos kerekekre 305 milliméter széles Continental abroncsok kerültek, a felfüggesztés pedig hidropneumatikus rugózású, így a magassága állítható. A rendszer kamerák és a navigációs rendszer segítségével igyekszik megtalálni az adott útviszonyhoz leginkább illő beállítást, és 300 és 350 milliméter között az ideális hasmagasságot.

 

A LEGÚJABB SZÁMUNK
Autó és Stílus
Keresd az újságárusoknál, olvasd digitális formában vagy fizesd elő kedvezménnyel!
ELŐFIZETÉS
Autó és Stílus előfizetés
DIGITÁLIS MAGAZIN
Autó és Stílus digitális magazin
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár