Hibrid szuper-sportautót állított ki a Lamborghini
Bemutató, 2014. október. 2.
AS

Asterion néven mutatta be legújabb tanulmányát a Lamborghini, a jövő szuper-sportkocsijába a Huracán benzinmotorja mellé még három elektromotort is szereltek, így három másodperc alatt gyorsul százra, de csak négy litert fogyaszt.

 

 

Hamarosan újabb taggal bővülhet a hibrid szuper-sportkocsik köre, a LaFerrari, a McLaren P1 és a Porsche 918 Spyder után a Lamborghini is elkészítette saját típusát. Az Asterion LPI 910-4 nem csak hajtásláncával, hanem már a formájával is különbözik a márka többi típusától: a szénszálas utascellára épülő sportautó lágyabb vonalú karosszériát és hagyományosan nyíló ajtókat kapott.

 

 

Az Asterion sokkal erősebb, mint a kínálat csúcsán álló, V12-es Aventador, annak ellenére, hogy az eggyel kisebb Huracán benzinmotorját kapta. Az 5,2 literes, 610 lóerős V10-est és a hétfokozatú robotizált váltót a hátsó kerekek elé építették be. A 910 lóerős maximális teljesítményt úgy éri el az autó, hogy a motor és a váltó közé egy, az első kerekekhez pedig két, egyenként száz lóerős elektromotort építettek be. Az Asterion összkerékhajtású, méghozzá úgy, hogy a két első villanymotor oldalanként is tudja szabályozni a hajtást. A Lamborghini szerint a hajtáslánc 250 kilogrammal nehezebb, mint a hagyományos modelleké, amit bőven kompenzál a nagyobb teljesítménye.

 

 

A különleges felépítésnek köszönhetően nincs szükség az első kerekek felé nyomatékot szállító kardántengelyre, ezt a helyet a lítiumion akkumulátor foglalja el. A konnektorról tölthető Lamborghini tisztán elektromos módban, amikor csak a két első elektromotor dolgozik, egy feltöltéssel 50 kilométert képes megtenni, legfeljebb 125 km/órás sebességgel. Hibrid üzemmódban a szabvány szerinti átlagfogyasztása 4,12 l/100 km, amikor pedig minden erejét beveti az autó, akkor három másodperc alatt gyorsul nulláról százra és 320 km/óra a végsebessége.

 

 

A Lamborghini nem a már piacon lévő hibrid szuper-sportkocsik ellenfelének, hanem kényelmes, mégis erős túrakocsinak szánja az új típust. Az utasterét is ennek megfelelően rendezték be, a minimalista stílus és a retró kormánykerék a klasszikus Miura belső terét idézi fel. A középkonzolon lévő táblagépen kezelhető az infotainment és a klímaberendezés, a vezető a Zero (tisztán elektromos), Ibrido (hibrid) és Termico (belsőégésű motoros) üzemmódok közül választhat.

 

 

A Párizsi Autószalonon kiállított Asterion ugyan tanulmányautó, de a márka szerint a sorozatgyártása is megvalósítható, ezért nem lenne meglepő, ha a közeljövőben hibrid típussal bővülne az olaszok kínálata.

 

Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár