Modern felszerelésekkel jön az új esztergomi Suzuki Vitara
Bemutató, 2014. október. 3.
AS

Az új Vitara a Suzuki esztergomi üzemében készül majd, a kompakt méretű szabadidő-autó összkerékhajtást és modern vezetéssegítő extrákat is kapott.

 

 

A párizsi autószalonon részleteiben is megismerhettük a Suzuki újdonságát: a Vitara a kompakt méretű szabadidő-autók kategóriájába érkezik. A korábbi tanulmányautó stílusában készült karosszéria az első generációs Vitara formáját idézi fel, erre utal az oldalsó légbeömlő is. Az ötajtós modell 4,18 méter hosszú, 1,78 méter széles és 1,61 méter magas, a tengelytávolság 2,5 méteres. A képeken legalább ugyanakkorának tűnik, pedig igazából tizenkét centiméterrel rövidebb, mint az azonos alapra épülő SX4 S-Cross, ezzel méretei a kifutó, előző SX4-hez állnak közel. A Vitara lesz a harmadik típus a Swift és az S-Cross mellett, amelyet esztergomi gyárában készít a Suzuki, miután a régi SX4 és a Splash gyártása befejeződött.

 

 

Az új Vitara ugyanazokkal az erőforrásokkal készül, mint az S-Cross. Az 1,6 literes, négyhengeres, változó szelepvezérléses benzinmotor 120 lóerőre és 156 Nm-re képes, hozzá ötsebességes kézi vagy hatfokozatú automata sebességváltó kapcsolódhat. Az 1,6 literes, négyhengeres, közös nyomócsöves turbódízel szintén 120 lóerős, de a legnagyobb nyomatéka 320 Nm, amely 1750-es fordulaton érhető el, és ehhez a motorhoz egyelőre csak hatfokozatú kézi sebességváltót kínálnak. A Vitara alapváltozata mindössze 1075 kilogrammot nyom, tizenöttel kevesebbet, mint az S-Cross, a dízelmodell pedig 1230 kilogrammos. A menetteljesítményeket és a fogyasztási adatokat még nem árulták el, de annyit tudni lehet, hogy a start-stop rendszerrel felszerelt autó benzines kivitelének szén-dioxid-kibocsátása 127 g/km, a dízelmotorosé pedig 106 g/km.

 

 

Mindegyik motorváltozat elérhető azzal az Allgrip összkerékhajtású rendszerrel, amely az S-Cross választékában mutatkozott be. Az automata üzemmódban csak az első kerekek hajtanak, ezek kipörgésekor kapcsolódnak be a hajtásba a hátsó kerekek is. A Sport mód kanyargós úton a hátsó kerekekre küldött nyomatékkal javítja a kanyartulajdonságokat, a Snow mód havas és poros utakon ideális, míg a Lock állandó összkerékhajtása arra jó, hogy az autó kiszabaduljon a hóból, sárból vagy homokból. A fronthajtású Vitara is elhagyhatja az épített utat, hiszen a hasmagassága 185 milliméter, két centivel nagyobb, mint az S-Cross hasonló adata. Az első terepszög 18,2 fokos, a hátsó pedig 28,2 fokos. Az alapmodell 16 colos kerekeket kap 215/60-as abroncsokkal, a 17 colos feláras kerekekre 215/55-ös gumik kerülnek.

 

 

Az aktuális divatnak megfelelően többféle módon lehet személyre szabni a Vitarát. A karosszéria három új fényezése a türkizkék, a narancssárga és az elefántcsontszín, ezekhez eltérő színű tetőt és hűtőmaszkot is lehet választani. A karosszériához városi vagy terepcsomag kérhető, előbbi krómozott díszítéseket, utóbbi első és hátsó kartervédő lemezt és egyéb védőburkolatokat tartalmaz. Az utastérben a műszerfalon keresztben húzódó betét és a szellőzőnyílások lehetnek türkiz, narancs, fehér vagy fekete színűek, a belső tér dísze a szellőzőnyílások közé tett időmérő óra, amely szénszálas mintájú hátlapot is kaphat. A csomagtartó alaphelyzetben 375 literes, a hátsó ülések előredöntésével pedig 1120 literesre növelhető.

 

 

Más modern felszerelést is kínál a Vitara, amelyek most először érhetőek el Suzukihoz. Az egyik ilyen a radaros ráfutásgátló, amely előbb fény- és hangjelzéssel figyelmeztet az ütközésveszélyre, majd önállóan is képes aktiválni a fékeket, míg az adaptív tempomat állandó távolságot tart az előttünk haladó autótól. A hét légzsák és az ESP szériafelszerelés, az opciók között pedig megtaláljuk az S-Crossból ismert nagyméretű panorámatetőt, amely egy méter hosszú, és mind a két része nyitható, 560 milliméteres nyílása a legnagyobb a kategóriában. A Suzuki újdonsága a hétcolos színes érintőképernyős infotainment rendszer, amely navigációra és okostelefon-kapcsolódásra is alkalmas, ráadásul kesztyűben is kezelhető. Az új Vitara a párizsi autószalonon mutatkozott be, a sorozatgyártás 2015-ben kezdődik az esztergomi üzemben, a forgalmazás ezt követően indul be világszerte.




A LEGÚJABB SZÁMUNK
Autó és Stílus
Keresd az újságárusoknál, töltsd le digitális formában vagy fizesd elő kedvezménnyel!
ELŐFIZETÉS
Autó és Stílus előfizetés
DIGITÁLIS MAGAZIN
Autó és Stílus digitális magazin

Autó és Stílus digitális magazin
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár