A legújabb Jeeppel közös alapokra épülő stílusos Fiat 500X erős motorokkal, összkerékhajtással és kilencfokozatú automatával is kérhető.
Szabadidő-autóval bővítette retró stílusú modelljeinek sorát a Fiat: a klasszikus 500-as és a nyitott tetős 500C, valamint a családi használatra is alkalmas 500L után itt az 500X, amely a kompakt méretű crossoverek kategóriájába érkezik. Az ötajtós újdonság 4,25 méter hosszú, 1,8 méter széles és 1,6 méter magas. A karosszéria kétféle változatban érhető el: egy városias, színre fújt elemekkel, és egy szabadidős, fényezetlen védőburkolatokkal, 500X Cross néven. Az utóbbi két centivel hosszabb, a tetősínnel és összkerékhajtással szerelt kivitel pedig két centivel magasabb lett. A többi 500-ashoz hasonlóan az 500X is személyre szabható, a vevők tizenhárom különböző karosszériaszín, 16, 17 vagy 18 colos méretben nyolcféle kerék és hétféle belső hangulat közül választhatnak. A csomagtartó alaphelyzetben 350 literes.
Az 500X és a nemrég bemutatott Jeep Renegade közös padlólemezre épül, egy gyártósoron is készülnek a Fiat dél-olaszországi üzemében. Az amerikai kisterepjáróhoz hasonlóan olasz testvére is rengetegféle hajtáslánccal lesz kapható. A forgalmazás kezdetén háromféle motorral érhető el az autó. Az 1,4 literes, 140 lóerős Multiair benzines turbómotorral és az 1,6 literes, 120 lóerős Multijet turbódízellel, mindkét esetben elsőkerék-hajtással és hatfokozatú kézi sebességváltóval, míg a benzineshez hatsebességes, duplakuplungos váltó is kérhető. A harmadik motor a 2 literes, 140 lóerős Multijet turbódízel, amelyhez egy új, kilencfokozatú automata sebességváltó és összkerékhajtás kapcsolódik.
A későbbiekben újabb motorváltozatok csatlakoznak a kínálathoz, amelyek nem minden piacon lesznek elérhetők: a Fiat ugyanis száz országban forgalmazza majd az 500X-et, közte az Egyesült Államokban is. Az alapmotor az 1,6 literes, 110 lóerős benzinmotor lesz ötfokozatú váltóval és fronthajtással, az 1,4 literes Multiair turbómotor 170 lóerős kivitelben is elérhető lesz, és főleg az amerikai vevők figyelmére számíthat a 2,4 literes, négyhengeres szívómotor 184 lóerővel, kilencfokozatú váltóval és összkerékhajtással. A dízelek sora 1,3 literes, 95 lóerős Multijet turbódízellel bővül, amelyhez ötfokozatú váltó és elsőkerék-hajtás jár, illetve a kétliteres dízelnek is lesz egy hatfokozatú kézi sebességváltós, fronthajtású kivitele.
A Jeephez hasonlóan az 500X összkerékhajtása, ha nincs rá szükség, lekapcsolja a hátsó kerekek hajtását, ezzel üzemanyagot takarít meg. Az autóhoz elérhető üzemmód-választóval Auto, Sport és All Weather módok közül választhatunk, a szabadidő-autós változatokon az utóbbi helyett a Traction mód igyekszik megnövelni a tapadást: az összkerékhajtású modellek esetén a nyomaték hátra küldésével, a fronthajtásún pedig a kipörgésgátló speciális működtetésével, amely önzáró differenciálműként működik. Az 500X szériafelszereltségének része a hat légzsák és az ESP, de elérhető hozzá sávtartó, holttérfigyelő, tolatókamera és ráfutásos balesetet megakadályozó rendszer is. Az infotainment rendszer 5 vagy 7 colos képernyővel rendelhető, az utóbbihoz navigációs rendszer is jár.
vagy olvasd digitális formában!