Minden eddigi sportautójánál gyorsabbnak ígéri a Civic Type R új generációját a Honda, a sportos kompakt sorozatgyártása már nincs messze.
A tavaszi genfi autószalon koncepciója után október elején Párizsban ismét kiállította a Civic Type R változatának prototípusát a Honda. A modellfrissített Civic mellett pompázó sportváltozat ezúttal vörös helyett kék fényezést kapott, de más részlete nem változott. A légterelő szárnnyal egybeépített hátsó lámpákat, a négy kipufogóvéget és a diffúzort is megtaláljuk rajta.
A Honda ezúttal újabb adatokat árult el az autóról. A Civic Type R kétliteres, négyhengeres turbómotorja több mint 280 lóerős lesz, és hatfokozatú kézi váltó kapcsolódik hozzá. A menetteljesítményei még nem derültek ki, de annyit elmondott a japán gyártó, hogy az újdonság nem csak az eddigi Type R modelleknél, így az Accord, az Integra és a Civic hasonló változatánál lesz gyorsabb, de a legendás NSX képességeit is felülmúlja majd.
Az új sportmodell adaptív lengéscsillapítás-szabályzást kap, az első futóművét pedig a Focus RS és Megane RS megoldásához hasonlóan úgy alakították ki, hogy a nyomatékos turbómotor és az elsőkerék-hajtás párosítása ne okozzon hajtási befolyásokat a kormánykeréken. Az autót +R móddal is ellátták, amelyet a kormánykerék mellől lehet kapcsolni: ekkor élénkebbé válik a gázreakció, közvetlenebbé a kormányzás és feszesebbé a felfüggesztés. Az új Civic Type R gyártása 2015-ben indul az Egyesült Királyságban.
vagy olvasd digitális formában!