Az új Civic Type R gyorsabb lesz, mint az NSX
Hírek, 2014. október. 7.
AS

Minden eddigi sportautójánál gyorsabbnak ígéri a Civic Type R új generációját a Honda, a sportos kompakt sorozatgyártása már nincs messze.

 

 

A tavaszi genfi autószalon koncepciója után október elején Párizsban ismét kiállította a Civic Type R változatának prototípusát a Honda. A modellfrissített Civic mellett pompázó sportváltozat ezúttal vörös helyett kék fényezést kapott, de más részlete nem változott. A légterelő szárnnyal egybeépített hátsó lámpákat, a négy kipufogóvéget és a diffúzort is megtaláljuk rajta.

 

 

A Honda ezúttal újabb adatokat árult el az autóról. A Civic Type R kétliteres, négyhengeres turbómotorja több mint 280 lóerős lesz, és hatfokozatú kézi váltó kapcsolódik hozzá. A menetteljesítményei még nem derültek ki, de annyit elmondott a japán gyártó, hogy az újdonság nem csak az eddigi Type R modelleknél, így az Accord, az Integra és a Civic hasonló változatánál lesz gyorsabb, de a legendás NSX képességeit is felülmúlja majd.

 

 

Az új sportmodell adaptív lengéscsillapítás-szabályzást kap, az első futóművét pedig a Focus RS és Megane RS megoldásához hasonlóan úgy alakították ki, hogy a nyomatékos turbómotor és az elsőkerék-hajtás párosítása ne okozzon hajtási befolyásokat a kormánykeréken. Az autót +R móddal is ellátták, amelyet a kormánykerék mellől lehet kapcsolni: ekkor élénkebbé válik a gázreakció, közvetlenebbé a kormányzás és feszesebbé a felfüggesztés. Az új Civic Type R gyártása 2015-ben indul az Egyesült Királyságban.

A LEGÚJABB SZÁMUNK
Autó és Stílus
Keresd az újságárusoknál, töltsd le digitális formában vagy fizesd elő kedvezménnyel!
ELŐFIZETÉS
Autó és Stílus előfizetés
DIGITÁLIS MAGAZIN
Autó és Stílus digitális magazin

Autó és Stílus digitális magazin
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár