Optima T-Hybrid néven mutatott be dízelhibrid prototípust a Kia, a takarékos középkategóriás limuzinban elektromos kompresszort is találunk.
Teljesen újszerű hibrid hajtást mutatott be a Kia. Az Optima T-Hybrid koncepcióban az 1,7 literes, négyhengeres dízelmotort találjuk, amely a szériamodellben 136 lóerőre és 320 Nm nyomatékra képes, itt azonban a turbótöltőt egy elektromos kompresszorra cserélték, amely kis fordulaton is nyomatékosabbá teszi az erőforrást. Az autóban egy elektromotort is találunk, amely kis sebességnél önállóan is mozgatja az autót, ennek energiaellátását a pótkerék helyére épített 48 voltos akkumulátor szolgáltatja. A start-stop rendszer működésekor az önindító szerepét a generátor látja el.
Az Optima T-Hybrid kombinált teljesítménye 170 lóerő, a legnagyobb nyomatéka pedig 380 Nm, amely az elektromos feltöltőnek köszönhetően már 1500-as fordulaton elérhető. A hibrid Kia ezzel 10,2 helyett 9 másodperc alatt éri el álló helyzetből a százas tempót, a végsebessége pedig 202 helyett 220 km/óra, miközben az átlagos fogyasztása 4,9-ről 4,2 literre csökkent száz kilométeren. A T-Hybrid a Párizsi Autószalonon mutatkozott be, sorozatgyártásáról egyelőre nem esett szó, noha az Optima egy ideje már kapható benzines hibrid hajtással.
DIGITÁLIS MAGAZIN