Ducati-motor hajtja a Volkswagen sportautóját
Hírek, 2014. október. 9.
AS

A világ legerősebb kéthengeres motorját szerelték abba a sportkocsi-prototípusba, amelyet az ultratakarékos XL1 alapjain épített meg a Volkswagen.

 

 

A konszernhez tartozó márkák közötti együttműködést példázza a Volkswagen legújabb tanulmányautója, az XL Sport, amely a szupertakarékos XL1 műszaki alapjaira épül, de a Ducati 1199 Superleggera motorkerékpár kéthengeresét szerelték bele. A sportkocsi-prototípus hosszabb és szélesebb, mint a kiindulópontként szolgáló modell: az acélvázra épített, szénszál-erősítésű elemekből álló karosszéria 4,29 méter hosszú, 1,85 méter széles és mindössze 1,15 méter magas, a tengelytávolsága 2,42 méteres. A szárnyas ajtós XL Sport légellenállási együtthatója 0,258, a jármű menetkész tömege pedig mindössze 890 kilogramm.

 

 

A kompakt és könnyű sportkocsit pörgős motorkerékpár-erőforrás hajtja: a Ducati 1199 Superleggera 1,2 literes V2-ese került bele, amely 200 lóerős teljesítményre és 134 Nm nyomatékra képes. A motorkerékpárokon megszokott módon rendkívül nagy, akár percenkénti 11 ezres fordulatszám érhető el vele. A motorhoz hétfokozatú, kettős tengelykapcsolós, automatizált DSG váltó kapcsolódik, amely a hátsó kerekekre továbbítja a nyomatékot. Az XL Sport ezzel figyelemreméltó menetteljesítményekre képes: álló helyzetből 5,7 másodperc alatt gyorsul százra, a végsebessége pedig 270 kilométer/óra, amelyre egyetlen más kétszáz lóerős sportkocsi sem képes.

 

 

Az XL Sport hátuljában a Ducati-motor és a hétfokozatú sebességváltó mellett még egy 107 literes csomagtartónak is maradt hely. A kerekek 18 colosak, ezekre elöl 205/40, hátul 265/35 méretű abroncsokat szereltek fel. A Volkswagen egyedülálló alkotása két limitált szériás modell technikáját egyesíti, a tervek szerint ugyanis mindössze 250 darab XL1 és 500 darab Ducati 1199 Superleggera készül majd, a különleges prototípus pedig egyedi darab marad.

 






Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár