Egyterű helyett crossover stílusú lett a Renault Espace új generációja, amely továbbra is tágas és kényelmes utazóautó maradt, gazdag felszereltséggel és négyhengeres, de erős motorokkal.
Stílust váltott a Renault egyterűje, az Espace ötödik szériája elegáns crossoverré vált
Párizsban, az autószalonon tartotta az Espace ötödik generációjának premierjét a Renault, az első képek után pedig belül is megismerkedhettünk az egyterű helyett crossover stílusú újdonsággal. A francia márka aktuális irányzata szerint megrajzolt formájú karosszéria 4,85 méter hosszú, a tengelytávolsága pedig 2,88 méteres, ami azt jelenti, hogy a hossza egy centivel rövidebb, a tengelytávja pedig 16 milliméterrel nagyobb, mint a kifutó Grand Espace hasonló adatai. Az 1,68 méteres magasság viszont 63 milliméteres csökkenést jelent. Az Espace egy új, moduláris padlólemezre épül, és 250 kilogrammal könnyebb lett elődjénél, a légellenállási együtthatója pedig 0,30.
A karosszéria nagyjából ugyanolyan hosszú, mint az elődé, de jóval alacsonyabb lett
Belül is igazán stílusos lett az új Espace. A műszereket színes képernyő vetíti, de head-up display is került az autóba, a lebegő középkonzol érdekessége pedig az, hogy az R-Link 2 infotainment rendszer 8,7 colos érintőképernyője álló helyzetben található meg rajta. A váltókar az automata kivitelekben a repülőgépek kezelőszerveire emlékeztet, a kézifék elektronikus, a felszabaduló helyre rolóval elfedhető rekesz került. Az elődök hagyományait folytatva sok tárolórekesz található az autóban: a 12 literes kesztyűtartó a Captur mintájára egy kihúzható fiók, így a tartalma könnyebben hozzáférhető és áttekinthető. A csomagtartó ötszemélyes kivitelben 660 literes (hétszemélyes változat is elérhető), az ülések ledöntésével pedig 2040 literesre növekszik a tér. A csomagtér-fedél elektromotoros nyitása láblendítéssel indítható, az alacsonyabb garázsokra való tekintettel pedig szabályozható a maximális nyitási magassága. Az ülések nem csak a csomagtér felől, hanem az érintőképernyőről irányítva is ledönthetők.
A műszereket digitális kijelző mutatja, a váltókar elektronikus, a középkonzolra táblagép került
Az Espace négyféle felszereltséggel készül majd. A Life alapmodellben barna, míg a Zen kivitelben választhatóan szürke vagy barna színű a belső tér, a kormánykereket pedig előbbiben bőr, utóbbiban Nappa bőr borítja. Az Intense már barna bőrkárpitozást kap, míg az Initiale Paris csúcsmodellben a műszerfal és az ajtók is igényes bőrborításúak. Az üzemmód-választó kapcsoló nem csak a kormányzás, a futómű, a motor és a váltó karakterét változtatja meg, de az utastér hangulatvilágításának színét is. Az utasteret az opciós, 2,8 négyzetméteres panorámaszélvédő teszi világossá. A biztonsági extrák között teljesen LED-es fényszóró, adaptív tempomat, ráfutást megakadályozó, sávelhagyásra figyelmeztető és holttérfigyelő rendszerek, tolatókamera és automata távfényszóró is található, a kényelmi extrák között Bose hifi és masszírozós ülés kelti fel a figyelmet.
Az üzemmódválasztónak megfelelően a hangulatvilágítás is változik zöld, kék és vörös között
Csak négyhengeres motorokkal lesz elérhető az új Espace. Az 1,6 literes, négyhengeres, turbós benzinmotor a Clio RS-ből ismerős, és ahhoz hasonlóan 200 lóerős teljesítményre, valamint 260 Nm nyomatékra képes. Ezen felül az 1.6 dCi egy vagy két turbóval, 130 vagy 160 lóerővel, 320 vagy 380 Nm-rel választható. A két erősebb motorhoz szériafelszerelés a kettős tengelykapcsolós, automatizált EDC váltó. A kerekek az alapmodellen 17 colosak, de akár 20 colos méret is rendelhető, és mivel crossover stílusú, ezért az elődénél négy centivel nagyobb, 16 centiméteres az Espace hasmagassága. A vezethetősége mégis sportosabb, amiről az adaptív lengéscsillapítás-szabályzás és a Laguna sportváltozatain látott 4Control négykerék-kormányzás gondoskodik. Az új Espace ezzel több, mint egy családi autó, hiszen minden tekintetben a Renault kínálatának csúcsmodellje lett.


