Az idei Volkswagen-találkozó tombolájának fődíja egy kivételes állapotú, szinte újszerű hármas Golf volt, amely egy lelkes márkarajongóhoz került. Elmeséljük az autó történetét.
A Hungaroringen már harmadik alkalommal tartott nagyszabású találkozót és családi napot a Volkswagen, amelyen a Golfok mellett a márka más népszerű típusai is képviseltették magukat. A rendezvény elmaradhatatlan része volt a tombola, ahol ismét egy autót sorsoltak ki: az előző két eseményen átadott egyes és kettes Golf után ezúttal egy hármas Golfot.
Sokáig keresték a megfelelő állapotú autót a Volkswagen hazai importőrénél, eleinte a hirdetések között nem találtak ígéretest. Már az osztrák hirdetéseket kezdték böngészni, amikor eladóvá vált ez az autó, természetesen azonnal lecsaptak rá. Az 1,4 literes, 60 lóerős benzinmotorral szerelt, piros hármas Golf hihetetlenül jó állapotban volt. Az autót 1994-ben, a Deák Ferenc téri Volkswagen márkakereskedésben vásárolta első tulajdonosa, akit éppúgy Kovács úrnak hívtak, akárcsak a márka akkori reklámjában a Bogarat Golfra cserélő férfit, és a reklámban is pontosan ugyanilyen piros hármas Golf szerepelt.
Az autónak aztán irigylésre méltó sora volt az első tizenhét évben, hiszen idősödő gazdája szinte kizárólag a család közeli telkére járt vele, az év többi részében pedig fénytől, csapadéktól, fagytól óvva garázsban tartotta. A tizenhét év alatt Kovács úr mindössze 27 ezer kilométert tett meg féltve őrzött kedvencével, és mindvégig márkaszervizbe vitte, amit a vezetett szervizkönyv is igazol. 2011-ben került második tulajdonosához az autó, aki használatba vette, hiszen három év alatt közel százezer kilométert tett meg vele, de mivel sok figyelmet fordított a Golfra, megőrizte kifogástalan állapotát.
A Porsche Pest Fáy utcai szervizében ezért nem kellett sokat dolgozni a felújításán, rozsdát például egyáltalán nem találtak rajta, így csak a fényezés kis javítására és polírozásra volt szükség ahhoz, hogy ismét újkori fényében ragyogjon a piros karosszéria. A Golfon ezek után teljes nagyszervizt végeztek, fék- és futóműalkatrészeket, sebességváltó- és motortömítéseket cseréltek, valamint kapott négy új Semperit abroncsot is. Az autón kizárólag a Volkswagen régi típusokhoz kitalált, két év garanciával kínált Economy alkatrészeit használták fel. Azok a szerelők, akik a kilencvenes évek közepén ilyen autókon tanulták a szakmát, és azóta is a cégnél vannak, nagy örömmel dolgoztak az autón – mondta a Porsche Pest szervizvezetője.
Az újszerű hármas Golf nem is kerülhetett volna jobb helyre, hiszen a Volkswagen-találkozón egy lelkes márkarajongó nyerte meg. A pest megyei Lukács József a hétköznapokon egy Caddy volánjánál dolgozik, saját autója pedig egy 1990-es malacorrú Passat, amit kifejezetten a Volkswagen-találkozó kedvéért újított fel. Most a garázs renoválásán lesz a sor, hogy elférjen az új jövevény, amivel tervei szerint csak márkatalálkozókra jár majd, tíz év múlva pedig megszerzi rá a veteránminősítést is.
A Volkswagen-találkozóról
2012-ben szervezett először Golf-találkozót a Volkswagen a Hungaroringen, és már az első évben népszerű volt az esemény. A többi típus rajongóinak érdeklődését látva az importőr idén már Volkswagen-találkozóként szervezte meg az összejövetelt, így szeptember 27-én minden eddiginél több látogató érkezett a mogyoródi versenypályára. Olyan különlegességek is láthatók voltak, mint az 503 lóerős GTI Roadster tanulmányautó, a konnektorról tölthető Golf GTE, párizsi premierje előtt a nyolcadik generációs Passat, vagy éppen az 1957 óta gyártott Volkswagen T2 utolsó elkészült példánya.
vagy olvasd digitális formában!