Jelenleg nem kínál pick-up modellt a Dacia, de a hírek szerint hamarosan platós típussal bővül a márka kínálata. A Duster alapjára már többféle prototípus is készült.
Az előző generációs Logan alapjára épített platós haszonjármű kifutása óta nem kínál pick-up modellt a Dacia, ez azonban hamarosan megváltozhat. A Renault-csoporthoz tartozó márka három különböző prototípust is bemutatott a Duster alapjaira, amelyek közül az egyik akár szériagyártásba is kerülhet.
A gyáriak szellemességét jelzi, hogy Dustruck névre hallgat az a monstrum, amelyet a Dacia romániai fejlesztőközpontjában állítottak ki. A hatkerekű járműhöz minden bizonnyal a Mercedes-Benz G 63 AMG 6x6 adhatta az inspirációt, bár ha megvalósulna, akkor a Dustruck a töredékébe kerülne annak, mint amit az arab sejkek kedvenc játékszeréért kérnek. A duplafülkés pick-up a Renault Technologie Romania munkája, és egészen biztosan nem készül belőle több példány, pedig kereslet bizonyára lenne rá.
A hatkerekű Daciával ellentétben nem egyedi példány az a Duster pick-up, amely az OMV Petrom megrendelésére készült egy beszállítónál. A kompakt építésű jármű vezetőfülkéje kétszemélyes, és külső bukókerettel látták el, míg a plató hossza 1,7 méter, a teherbírása pedig 450 kilogramm. A pick-up Dacia motorterében az 1,5 literes, négyhengeres turbódízel 110 lóerős változata dolgozik. Ötszáz példányt alakítottak át a legnagyobb romániai olaj- és gázipari vállalat megrendelésére, és bár hivatalos forgalmazását nem tervezik, nem elképzelhetetlen, hogy más kérésére is szállítanak majd belőle.
Sokkal messzebb, Sao Paulóban mutatták be azt a platós Daciát, amelyből később akár szériagyártmány is lehet. A Duster Oroch koncepcióautó Renault-jelvénnyel mutatkozott be Brazília legnagyobb autószalonján, és bár egyelőre tanulmányautó, a helyi gyártó bejelentette, hogy legalább két újabb platós típussal bővíti kínálatát. A Duster Oroch duplafülkés, tehát ötszemélyes, a kabin mögött pedig méretes raktérnek jutott hely, ahol szörfdeszkák is szállíthatók.
A koncepciót egyébként is a vízi sportok kedvelőinek szánták, így az autó hátuljára két akciókamerát szereltek fel, amellyel rögzíthetők a legszebb jelenetek, az üléseket pedig vízlepergető anyaggal vonták be. Az Oroch kormánykereke és műszerfala is nagyban eltér a szériagyártmány berendezésétől, ezzel pedig talán már a Duster következő generációjának belső terét vetíti előre.
vagy olvasd digitális formában!