Megkezdődött az Audi TT Roadster sorozatgyártása Győrben
Beszámoló, 2014. november. 6.
AS

November elejétől már sorozatban készül a harmadik generációs Audi TT nyitott tetős változata, ezzel az újonnan épült győri járműgyár teljes kapacitással termel.

 

 

A harmadik generációs Audi TT Roadster sorozatgyártása is megkezdődött Győrben, ezzel az üzem teljes kapacitással termel. Az Audinak már 1986-ban volt magyarországi beszállítója, majd a győri motorgyár több mint két évtizede évi 17 ezer erőforrás előállításával kezdte meg a működését. Mára ennek több mint százszorosát állítja elő a Volkswagen-konszern összes típusa számára a világ legnagyobb motorgyárává fejlődött üzem, ahol 1998 óta a TT és az A3 összeszerelése is folyt, a TT első két generációjából több mint 500 ezer példány készült. Négy éve döntött úgy az Audi, hogy a motorgyár mellett egy járműgyárat is felépít Győrben.

 

 

Másfél évvel a megnyitása után a járműgyárban már a százezredik autón is túl vannak, az A3 Limousine és A3 Cabriolet, valamint a harmadik generációs TT Coupé után most megkezdődött a TT Roadster előállítása is. A nyitott tetős sportkocsiból egyelőre csak napi néhány darab készül a szerelősoron, de a termelés folyamatosan növekszik, a harmadik műszak beindításával összesen 160 ezer autó gyártására képes az üzem. Az új TT Coupé és a TT Roadster az Audi büszkesége, hiszen acél-alumínium hibrid karosszériája merevebb és könnyebb az elődénél, fényszórói teljesen LED-esek, műszerfalát színes képernyő vetíti ki, infotainment rendszere pedig 4G adatkommunikációra is képes.

 

 

Az Audi itthon gyártott modelljeiben mintegy 60 százalékra tehető a magyarországi beszállítótól érkező alkatrészek aránya: többek között Tatabányáról, Sárvárról és Pécsről is érkeznek komponensek. A győri Audik harmada Észak-Amerikában, harmada pedig Európában talál gazdára, az utóbbi csaknem fele németországi vevőkhöz kerül. A négykarikás autókra pedig egyre nagyobb a kereslet: az elmúlt két évtizedben a 2009-es év kivételével az Audi minden esztendőben növelte az eladásait, idén már 1,7 millió új autót szállítanak ki világszerte. A 4100 dolgozót foglalkoztató győri járműgyárban kétpercenként készül el egy újabb Audi, a gyártás folyamatát pedig az Autó és Stílus november végén megjelenő következő számában részletesen is bemutatjuk.

 

A LEGÚJABB SZÁMUNK
Autó és Stílus
Keresd az újságárusoknál, töltsd le digitális formában vagy fizesd elő kedvezménnyel!
ELŐFIZETÉS
Autó és Stílus előfizetés
DIGITÁLIS MAGAZIN
Autó és Stílus digitális magazin
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár