A haszonjárművekhez fejlesztette ki azt a technológiát a Goodyear, amely folyamatosan az előírt szinten tartja a jármű gumiabroncsainak nyomását, így elkerülhető a többlet-üzemanyagfogyasztás.
A következő hónapokban amerikai teherautó-flottákon kezdi meg a haszonjárművekhez kifejlesztett abroncsnyomás-tartó technológia tesztelését a Goodyear. A kutatások szerint a járműflották legnagyobb kihívását az üzemanyag-költségek mérséklése jelenti, a nem megfelelő abroncsnyomás pedig indokolatlan többletfogyasztást eredményezhet.
Így működik az abroncsnyomás-tartó rendszer A Goodyear megoldásában az abroncsra szerelt szenzor érzékeli, ha az előírt érték alá csökken a gumi nyomása. A rendszer ekkor egy szelep nyitásával levegőt enged egy tömlőbe (1), ahonnan a gumiabroncs folyamatos gördülése (2) szorítja át a levegőt az abroncsba egy másik szelepen keresztül (3): ezt nevezik perisztaltikus pumpának. Az új technológia hozzájárulhat az üzemanyag-költségek csökkentéséhez, növelheti az abroncs élettartamát, és a segítségével elkerülhető, hogy a leeresztett gumit kézzel kelljen felfújni. |
Az új technológiát már 2011 óta fejleszti a Goodyear, a most kezdődő időszakban 18 hónapon keresztül amerikai és kanadai haszonjármű-flották tesztelik az abroncsnyomás-tartó rendszert a mindennapos munkájuk során.


