Abroncsnyomás-tartó technológiát tesztel a Goodyear
Hír, 2014. november. 11.
Auto2

A haszonjárművekhez fejlesztette ki azt a technológiát a Goodyear, amely folyamatosan az előírt szinten tartja a jármű gumiabroncsainak nyomását, így elkerülhető a többlet-üzemanyagfogyasztás.

 

A következő hónapokban amerikai teherautó-flottákon kezdi meg a haszonjárművekhez kifejlesztett abroncsnyomás-tartó technológia tesztelését a Goodyear. A kutatások szerint a járműflották legnagyobb kihívását az üzemanyag-költségek mérséklése jelenti, a nem megfelelő abroncsnyomás pedig indokolatlan többletfogyasztást eredményezhet.

 

Így működik az abroncsnyomás-tartó rendszer

A Goodyear megoldásában az abroncsra szerelt szenzor érzékeli, ha az előírt érték alá csökken a gumi nyomása. A rendszer ekkor egy szelep nyitásával levegőt enged egy tömlőbe (1), ahonnan a gumiabroncs folyamatos gördülése (2) szorítja át a levegőt az abroncsba egy másik szelepen keresztül (3): ezt nevezik perisztaltikus pumpának. Az új technológia hozzájárulhat az üzemanyag-költségek csökkentéséhez, növelheti az abroncs élettartamát, és a segítségével elkerülhető, hogy a leeresztett gumit kézzel kelljen felfújni.

 

Az új technológiát már 2011 óta fejleszti a Goodyear, a most kezdődő időszakban 18 hónapon keresztül amerikai és kanadai haszonjármű-flották tesztelik az abroncsnyomás-tartó rendszert a mindennapos munkájuk során.

Ha hozzá szeretnél szólni a cikkhez, jelentkezz be!
Ha még nincs nálunk felhasználóneved, regisztrálj egyet!
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár