A Fiat 127 és a Renault R4 után újabb népautót képzelt el mai formájában Obendorfer Dávid formatervező, aki ezúttal a Fiat 600 modern változatát tervezte meg.
Már lapunkban is bemutattuk az Olaszországban dolgozó Obendorfer Dávid formatervezőt, aki szabadidejében népszerű régi típusok retró stílusú modern megfelelőit álmodja meg. A Fiat 127 és a Renault R4 után újabb népautót öntött formába, ezúttal ugyanis a Fiat 600 mai változatát tervezte meg.
Dávid szerint a Fiat 600 az egyik első világautónak számított, hiszen nem csak az olaszok számára volt fontos, hanem Argentínában, Chilében, Uruguayban, Kolumbiában és Németországban is gyártották, míg Spanyolországban a Seat, a volt Jugoszláviában pedig a Zastava emblémájával készült.
Dante Giacosa alkotását nem csak stílusában értelmezte újjá a magyar formatervező, hanem azt is elképzelte, milyen volna a Fiat 600 napjainkban. A tervek szerint egy négy méter hosszú, ötajtós kiskocsi lenne, amely öt személynek és csomagjaiknak nyújt helyet. A retró stílusú autóról nem hiányozhatnak az olyan jellegzetes részletek, mint a motorházfedélen lévő helyzetjelző fények, a három krómbajusz és hátsó sárvédők domborítása.
A hatvanadik évfordulós modellel együtt Obendorfer Dávid az Abarth kivitel tanulmányát is elkészítette. 1956 és 1970 között számtalan tuningolt modellt gyártott az Abarth, de a Zagato és más olasz karosszériaépítő műhelyek is előálltak alumínium kocsiszekrényes mini sportautókkal. Az Abarth koncepciómodellt többek között ezek inspirálták.
vagy olvasd digitális formában!