Szériagyártásra kész üzemanyagcellás autót mutatott be a Toyota, a Mirai néven bemutatkozó újdonságot 155 lóerős elektromotor hajtja, és Európában is megvásárolható lesz.
A prototípus után sorozatgyártásra kész formában is bemutatta üzemanyagcellás autóját a Toyota. Az áramvonalas formájú négyajtós modell Mirai néven kerül piacra, a szó japánul jövőt jelent. A méretei a középkategóriába sorolják, hiszen karosszériája 4,89 méter hosszú, 1,82 méter széles és 1,54 méter magas, a tengelytávolsága 2,78 méteres.
A négyszemélyes utastérben a Toyota hibridjeihez hasonló műszerfalat találunk, a 4,2 colos színes képernyőn megjelenített műszeregységet a középkonzol tetejére tették, míg a klímaberendezést és a navigációt érintőgombokkal lehet irányítani. A Mirai ülései elektromotorosan állíthatók, a karosszéria hatféle színben rendelhető, a kerekei pedig 17 colosak. Az autót ráfutásgátló, sávelhagyásra figyelmeztető és holttérfigyelő rendszerekkel is ellátták.
Az autóba szerelt üzemanyagcellás rendszer hidrogénből állít elő elektromos áramot, a nikkel-metál hidrid akkuban tárolt energiával pedig a 155 lóerős és 335 Nm nyomatékra képes elektromotort táplálják. A Mirai menetteljesítményeit nem árulta el a Toyota, de annyit tudni lehet, hogy a hatótávja megegyezik a belsőégésű motoros autókéval, és az elöl 60, hátul 62,4 literes tartályban 700 bar nyomáson tárolt hidrogén újratöltése mintegy három percbe kerül. A megtermelt energiával akár a háztartás is üzemeltethető, ami fontos szemponttá lépett elő a gyakran természeti katasztrófa sújtotta Japánban.
Jelenleg a hidrogéntöltő kúthálózat ritkasága szabhat határt az üzemanyagcellás autó elterjedésének, ezért a Mirai csak néhány piacon lesz kapható. Még ebben az évben, decemberben bevezetik Japánban, majd az Egyesült Államokban is elérhető lesz, 2015 szeptemberében pedig Németországban, Nagy-Britanniában és Dániában lehet megvásárolni. Európában egyelőre évi 50-100 autó eladásával számolnak, a Mirai ára nettó 66 ezer euró lesz.
vagy olvasd digitális formában!