20 éve már sorozatban gyártották volna az elektromos Golfot
Bemutató, 2014. november. 22.
AS

Az elektromos hajtású Golf gondolata már régóta foglalkoztatta a Volkswagen tervezőit, a sorozatgyártás szándékát éppen húsz éve jelentették be.

 

 

A hetvenes évek közepe óta kísérletezik elektromos hajtású autókkal a Volkswagen. 1976-ban már az első Golfból építettek egy prototípust, amelyet 20 kilowattos elektromotorral szereltek fel. 1986-ig többféle akkumulátorral és villanymotorral kísérleteztek az e-Golf ősében. 1989-ben aztán bemutatták az első elkészült példányt a kettes Golf alapjain. A Golf CityStromer 18,5 kilowattos motorjával 13 másodperc alatt gyorsult fel 50 km/órára, a végsebessége pedig elérte a 100 km/órát. A csomagtér padlója alá és a motortérbe összesen 16 ólomakkumulátort építettek be, amelyek 50 kilométeres hatótávot tettek lehetővé.

 

 

1991-ben a hármas Golf bemutatását követően még nagyobb intenzitással fogtak hozzá az új CityStromer fejlesztéséhez. Az újdonság 17,5 kilowattos elektromotorjával ezúttal is 100 km/órás végsebességre volt képes, az elődjéhez hasonlóan 16 darab ólomakkumulátorban tárolt energia azonban már 80 kilométeres hatótávolságra volt elegendő. Érdekesség, hogy az elektromos autók többségével szemben nem fokozatmentes automatával, hanem négysebességes kézi váltóval szerelték fel a Golfot, amely energia-visszatáplálásra is képes volt.

 

 

1994 novemberében Ferdinand Piech, a Volkswagen-konszern akkori elnöke sajtótájékoztatón jelentette be, hogy megkezdik a Golf CityStromer sorozatgyártását. Az autóból legalább évi 100 darabot terveztek gyártani a Siemensszel közösen, és 49 500 márkáért kínálták volna.

 

 

1996-ig végül összesen 120 példány készült el, amelyek nagyrészt közműcégekhez kerültek. Piech egyébként ekkor azt is megerősítette, hogy még abban az évben piacra dobnak egy benzinüzemű kisautót, amelynek a fogyasztása nem lesz több 3 liternél. A háromliteres autó álma végül az 1998-ban bemutatott Lupo 3L-lel valósult meg, a hetedik generáció alapjaira épülő e-Golf pedig 2014-től kapható Európában.

 

 

A modern e-Golf elektromotorja 115 lóerős és 270 Nm a legnagyobb nyomatéka, ezzel 10,4 másodperc alatt gyorsul nulláról százra, a hatékony energiafelhasználás érdekében pedig 140 km/órára korlátozták a végsebességét. Az e-Golf tömege a húsz évvel ezelőtti CityStromerhez hasonlóan 1510 kg, amiből 318-at tesz ki a lítiumion akkumulátor, ennek egy feltöltésével üzemmódtól függően 130-190 kilométert lehet megtenni.

Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár