Megmutatta új formavilágát az Audi
Hírek, 2014. december. 1.
AS

Prologue Concept néven mutatta be azt az autót az Audi, amelyet korábban A9-ként emlegettek, és amely a márka dizájnjának változását jelzi.

 

 

Korábban már A9 néven emlegették azt a prototípust, amelyet Los Angelesben az autószalonon végül Prologue Concept néven leplezett le az Audi, ezzel is jelezve, hogy az újdonság a márka jövőjébe enged bepillantást. A Prologue Concept egyben az első Audi, amely a márka új vezető formatervezője, Marc Lichte irányítása alatt készült.

 

 

Nem kell forradalmi változásra számítanunk, a tanulmányautó alapján Lichte csupán tovább fejlesztette az Audi jelenlegi stílusirányzatát. A jellegzetes hűtőmaszk szélesebb lett és alacsonyabbra került az autó orrán, míg a mátrix LED technológiájú fényszórók kisebbek lettek, mint eddig. A kerékjárati ívek szögletes domborulatai az ősi Quattrót idézik, a hátsó lámpákat pedig fénycsík köti össze. Az üzemanyag-betöltő nyílás elektromosan mozgatható fedelét a C-oszlop rejti.

 

 

A kétajtós Prologue Concept rövidebb és alacsonyabb is, mint a jelenleg gyártott A8. Az alumíniumból és nagyszilárdságú acélból álló karosszéria 5,1 méter hosszú, 1,95 méter széles és 1,39 méter magas, a tengelytávolsága 2,94 méteres. 22 colos kerekeire 285/30-as abroncsok kerültek. Az utastérben a TT-ben bemutatott virtuális cockpit továbbgondolását látjuk, ahol a műszerfal teljes felületére képek vetíthetők.

 

 

Meggyőző erejű hajtáslánc került a Prologue Concept motorházfedele alá: a 4 literes, dupla turbós V8-as erőforrás 605 lóerőre és 700 newtonméterre képes, utóbbit tizenöt másodpercre túltöltéssel 750-re lehet növelni. Az 1980 kilogrammos túrakocsi a nyolcfokozatú tiptronic sebességváltóval és quattro összkerékhajtással 3,7 másodperc alatt gyorsul nulláról százra, és karbon-kerámia fékrendszer lassítja. A négykerék-kormányzás nagy tengelytávja ellenére is fordulékonnyá teszi a kocsit, a hátsó kerekek legfeljebb öt fokos szögben képesek elfordulni.

 

 

Már az a 48 voltos elektromos rendszer található a prototípusban, amely hamarosan minden Audiban feltűnik majd. Az önindítót helyettesítő generátor mild hibriddé teszi a tanulmányt, amely fékezéskor 12 kW-os töltésre képes. A Prologue Concept átlagos fogyasztása ezzel 8,6 liter száz kilométeren, a szén-dioxid-kibocsátása pedig 199 g/km. Bár az Audi nem tervezi a Prologue koncepcióhoz hasonló szériagyártmány bemutatását, ha megvalósulna, az S-osztály Coupé konkurense válna belőle.




A LEGÚJABB SZÁMUNK
Autó és Stílus
Keresd az újságárusoknál, töltsd le digitális formában vagy fizesd elő kedvezménnyel!
ELŐFIZETÉS
Autó és Stílus előfizetés
DIGITÁLIS MAGAZIN
Autó és Stílus digitális magazin
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár