Nem csak a maffiózók, de olykor az autógyártók is szoktak visszautasíthatatlan ajánlatot tenni. A Citroënnél például ilyen a C3 legjobb konfigurációja, az erősebbik háromhengeres motorral szerelt Exclusive.
A tesztelt modell ára: 3 295 000 Ft • Alapár: 2 875 000 Ft |
Olcsó, mégsem érződik annak: így lehetne érzékletesen összefoglalni, miért szerethető annyira a Citroën C3. Az a francia kisautó, aminek elődje nem éppen minőségével vált ismertté, utódjában ülve pedig elképzelni sem tudjuk, minek ennél bármiben is több vagy jobb városi autó.
A gombócforma kisautót már csak olyan praktikus apróságai miatt is muszáj imádni, mint amilyen a beépített illatosító vagy a Zenith névre keresztelt panorámaszélvédő, amivel soha többé nem kell a nyakunkat nyújtogatva nézni, mikor vált zöldre a lámpa. Kimondva-kimondatlanul is jót tett a C3-nak, hogy családon belül van egy DS3 is, a belső tér anyagminőségével ugyanis kimagaslik a nem-prémium kisautók közül. Ez a Citroën ráadásul nem csak jól néz ki, de praktikus is: kisebb és nagyobb holmiknak egyaránt akad hely, a puha tömésű ülések pedig hosszabb távon sem válnak kényelmetlenné.
Az idilli francia kiskocsihoz tökéletesen passzol a motor. A papírforma alapján legfeljebb szerény fogyasztást vártunk a háromhengeres 1,2-estől, a 82 lóerős motor azonban meglepően jól viszi az üresen egy tonna alatti C3-at. Bizton állíthatjuk, hogy ennél többre nincs szükség városban, a jellegzetesen egyenetlen járású háromhengeres pedig kimondottan kevés benzinnel is beéri. A hat liter alatti fogyasztás urbánus használatban sem városi legenda, országúton pedig 4,5 liter közelébe is érhetünk.
A C3 egyáltalán nem drága autó, a tesztautó 4,5 millió forint feletti listaárából mégsem erre lehet következtetni. A márka hagyományosan nagy kedvezményeket ad Magyarországon, ilyen volt az az akció is, amikor egy bármilyen állapotú, legkevesebb 90 napja a nevünkön lévő, minimum 10 éves autóért cserébe közel milliós engedményt adtak. Az Exclusive felszereltségű 1,2-es C3 (cikkünk megjelenésekor) kevesebb mint 3,3 millió forintért pedig kimondottan jó ajánlatnak számított.
Szöveg: Vida Ferenc, fotó: Földi D. Attila
Megjelent az Autó és Stílus 2013/9. számában.
Technikai adatok – Citroën C3 1.2 VTi |
Motor: háromhengeres benzines, Hengerűrtartalom: 1199 cm3, Teljesítmény: 82 LE 5750/min, Nyomaték: 118 Nm 2750/min, Hajtás: elsőkerék-hajtás, Sebességváltó: ötfokozatú kézi.
Méretek. Hossz/szél./mag.: 3941/1728/1524 mm, Tengelytáv: 2466 mm, Nyomtáv elöl/hátul: 1465/1469 mm, Saját/össztömeg: 975/1511 kg, Csomagtartó: 300/1121 l, Üzemanyagtartály: 50 l, Gumiabroncs: 195/55 R16.
Menetteljesítmények. Végsebesség: 174 km/h, Gyorsulás 0-ról 100-ra: 12,3 s, Gyári fogyasztás (város/országút/átlag): 5,6/4,1/4,6 l/100 km, CO2-kibocsátás: 107 g/km, Tesztfogyasztás (átlag): 5,6 l/100 km, Garancia: 2 év, km-korlát nélkül.
Tetszett: Ötletes részletek, kellemes motor, kedvező fogyasztás, Nem tetszett: Nem elég közvetlen kormány, karcosan járó váltó, Szerintünk: Titkos tipp |
DIGITÁLIS MAGAZIN