Visszautasíthatatlan ajánlat – Citroën C3 1.2 VTi teszt
Teszt, 2014. december. 1.
AS

Nem csak a maffiózók, de olykor az autógyártók is szoktak visszautasíthatatlan ajánlatot tenni. A Citroënnél például ilyen a C3 legjobb konfigurációja, az erősebbik háromhengeres motorral szerelt Exclusive.

 

A tesztelt modell ára: 3 295 000 FtAlapár: 2 875 000 Ft

 

Olcsó, mégsem érződik annak: így lehetne érzékletesen összefoglalni, miért szerethető annyira a Citroën C3. Az a francia kisautó, aminek elődje nem éppen minőségével vált ismertté, utódjában ülve pedig elképzelni sem tudjuk, minek ennél bármiben is több vagy jobb városi autó.

A gombócforma kisautót már csak olyan praktikus apróságai miatt is muszáj imádni, mint amilyen a beépített illatosító vagy a Zenith névre keresztelt panorámaszélvédő, amivel soha többé nem kell a nyakunkat nyújtogatva nézni, mikor vált zöldre a lámpa. Kimondva-kimondatlanul is jót tett a C3-nak, hogy családon belül van egy DS3 is, a belső tér anyagminőségével ugyanis kimagaslik a nem-prémium kisautók közül. Ez a Citroën ráadásul nem csak jól néz ki, de praktikus is: kisebb és nagyobb holmiknak egyaránt akad hely, a puha tömésű ülések pedig hosszabb távon sem válnak kényelmetlenné.

 

 

Az idilli francia kiskocsihoz tökéletesen passzol a motor. A papírforma alapján legfeljebb szerény fogyasztást vártunk a háromhengeres 1,2-estől, a 82 lóerős motor azonban meglepően jól viszi az üresen egy tonna alatti C3-at. Bizton állíthatjuk, hogy ennél többre nincs szükség városban, a jellegzetesen egyenetlen járású háromhengeres pedig kimondottan kevés benzinnel is beéri. A hat liter alatti fogyasztás urbánus használatban sem városi legenda, országúton pedig 4,5 liter közelébe is érhetünk.

A C3 egyáltalán nem drága autó, a tesztautó 4,5 millió forint feletti listaárából mégsem erre lehet következtetni. A márka hagyományosan nagy kedvezményeket ad Magyarországon, ilyen volt az az akció is, amikor egy bármilyen állapotú, legkevesebb 90 napja a nevünkön lévő, minimum 10 éves autóért cserébe közel milliós engedményt adtak. Az Exclusive felszereltségű 1,2-es C3 (cikkünk megjelenésekor) kevesebb mint 3,3 millió forintért pedig kimondottan jó ajánlatnak számított.

 

Szöveg: Vida Ferenc, fotó: Földi D. Attila

Megjelent az Autó és Stílus 2013/9. számában.

 

Technikai adatok – Citroën C3 1.2 VTi

Motor: háromhengeres benzines, Hengerűrtartalom: 1199 cm3, Teljesítmény: 82 LE 5750/min, Nyomaték: 118 Nm 2750/min, Hajtás: elsőkerék-hajtás, Sebességváltó: ötfokozatú kézi.

 

Méretek. Hossz/szél./mag.: 3941/1728/1524 mm, Tengelytáv: 2466 mm, Nyomtáv elöl/hátul: 1465/1469 mm, Saját/össztömeg: 975/1511 kg, Csomagtartó: 300/1121 l, Üzemanyagtartály: 50 l, Gumiabroncs: 195/55 R16.

 

Menetteljesítmények. Végsebesség: 174 km/h, Gyorsulás 0-ról 100-ra: 12,3 s, Gyári fogyasztás (város/országút/átlag): 5,6/4,1/4,6 l/100 km, CO2-kibocsátás: 107 g/km, Tesztfogyasztás (átlag): 5,6 l/100 km, Garancia: 2 év, km-korlát nélkül.

 

Tetszett: Ötletes részletek, kellemes motor, kedvező fogyasztás, Nem tetszett: Nem elég közvetlen kormány, karcosan járó váltó, Szerintünk: Titkos tipp





A LEGÚJABB SZÁMUNK
Autó és Stílus
Keresd az újságárusoknál, olvasd digitális formában vagy fizesd elő kedvezménnyel!
ELŐFIZETÉS
Autó és Stílus előfizetés
DIGITÁLIS MAGAZIN
Autó és Stílus digitális magazin
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár