Még egyszer megújult a Chrysler ikonikus limuzinja, a 300C ebből az alkalomból frissebb külsőt és modernebb belső teret kapott, de műszakilag alig változott.
2004-ben jelent meg a Chrysler ikonikus limuzinja, a 300C, amely először 2010-ben esett át ráncfelvarráson, majd idén ismét megújult. A jellegzetes formájú lépcsőshátú modell karosszériája lágyabb vonalakat kapott, a mindig is hangsúlyos hűtőmaszk pedig még inkább kiemelkedik róla. A motorháztetőről az új rácsozású maszkra került a Chrysler szárnyas emblémája, de a lökhárítók és a lámpák is megújultak, így lehet ma is friss a tíz éve futó 300C vonalvezetése.
Belül a legnagyobb változás négy éve történt, a Fiat fennhatósága alá kerülő Chryslernél az olaszok tanácsára ekkor vezették be az ízlésesebb formák és jobb minőségű anyagok használatát. Most csak az előző berendezést fejlesztették tovább, például átrajzolták a műszeregység számlapjait és átrendezték a középkonzol kapcsolóit. Az automata sebességváltó választókarja helyett a Chrysler 200-ban látott forgókapcsolót találjuk, akárcsak a Jaguarokban.
Műszaki téren is a váltó jelenti a Chrysler 300C modellfrissítésének egyetlen újdonságát, hiszen a motorkínálat nem változott. A 3,6 literes V6-os benzinmotor 292 lóerős, a 300S-ben kereken háromszáz lóerőre képes, míg az 5,7 literes V8-as teljesítménye 363 lóerő. Az eddigi hatfokozatú automatát azonban egy új nyolcsebességes váltóra cserélték, amelynek köszönhetően hat százalékkal csökkent a fogyasztás is. A Chrysler 300C az előző modellfrissítése óta Lancia Thema néven kapható volt Európában is, az olasz márka azonban csak a hazai piacára is az Ypsilon kisautóra koncentrál a jövőben, ezért a megújult limuzin a tengerentúli piac privilégiuma marad.
DIGITÁLIS MAGAZIN