Daciát és Porschét is falhoz vágtak a legutóbbi törésteszten
Hír, 2014. december. 3.
Auto2

Tizenkét újabb típus töréstesztjének eredményét hozta nyilvánosságra az Euro NCAP, amelyből az is kiderül, mennyire biztonságos a Dacia Logan kombi vagy a Porsche Macan.

 

 

Ma már nem minden autó szerez automatikusan ötcsillagos minősítést az Euro NCAP töréstesztjén, a független intézet ugyanis évről évre szigorítja a követelményeket, ezért a most közzétett tizenkét teszteredmény között is találunk elmarasztaló véleményeket.

 

Dacia Logan MCV – három csillag

 

 

 

 

A leggyengébben szereplő típus a Dacia Logan MCV volt, amely mindössze három csillagot szerzett. A frontális ütközéskor ugyanis megrogyott a szélvédőoszlop és a küszöb is, a szakemberek szerint ezért a karosszéria a próbált 64 km/órásnál nagyobb sebességű ütközést biztosan nem viselt volna el. A kormánykerék, a műszerfal és a pedálok elmozdulása is sérülésveszélynek tette ki a vezetőt. Az oldalirányú ütközéskor a légzsákok felfúvódásával akadtak gondok, illetve az oszlopnak csapott autó vezetőülése rácsúszott a biztonsági öv csatjára, ezért csak az öv elvágásával lehetett kiszabadítani a sofőrt. A gyermekülésben rögzített bábuknak ugyanakkor megfelelő védelmet nyújtott a Dacia kombija.

 

Porsche Macan, Ford Mondeo, VW Passat – öt csillag

 

 

 

 

Most először teszteltek Porschét az Euro NCAP szakemberei, a Macan pedig kiváló eredménnyel, ötcsillagos minősítéssel zárt. A legnagyobb pontszámot ugyanakkor egy másik szabadidő-terepjáró, a Freelander utódjaként bemutatott Land Rover Discovery Sport szerezte meg a felnőtt utasok védelmében, de öt csillagot kapott három további crossover, a Kia Sorento, a Lexus NX és a Subaru Outback, illetve a középkategória két újdonsága, a Ford Mondeo és a Volkswagen Passat is.

 

Opel Corsa – négy csillag

 

 

 

 

Meg kellett elégednie négy csillaggal az Opel Corsának, amely kiegyensúlyozott teljesítményt nyújtott, néhány területen viszont elmarasztalták a szakemberek. Az oszlopnak csapódó autó ugyanis kevés védelmet nyújt az utasok mellkasának, míg hátsó ütközéskor az ülések ostorcsapás-hatás elleni védelme bizonyult gyengének.

 

MINI Cooper, Smart Fortwo és Forfour – négy csillag

 

 

 

 

Szintén négy csillagot szerzett a MINI Cooper, valamint a Smart Fortwo és Forfour, mivel az oszlopnak csapott autókban ülő utasok mellkasa az elvártnál nagyobb terhelést kapott, a Fortwo esetében pedig az oszlop veszélyesen közel került a vezető fejéhez, és az ülésbe épített oldallégzsák hatékonyságával sem voltak elégedettek. Az utóbbival kapcsolatban a gyártó Daimler legkésőbb 2015 közepére módosítást ígért.

 

Euro NCAP teszteredmények

2014. december





Ha hozzá szeretnél szólni a cikkhez, jelentkezz be!
Ha még nincs nálunk felhasználóneved, regisztrálj egyet!
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár