Közútra nem vihető a legerősebb Ferrari
Hírek, 2014. december. 4.
AS

Pályára szánt kísérleti sportkocsit mutatott be a Ferrari. A hibridhajtású LaFerrari alapjaira épített FXX K csak kevesek számára lesz elérhető, és ők sem vihetik haza.

 

 

FXX néven korábban is épített már kísérleti sportkocsit a Ferrari az Enzo alapjain, most pedig a LaFerrari még erősebb változatával álltak elő. Az FXX K megtartotta a LaFerrari hajtásláncát, de nagyobb teljesítményre képes: a 6,3 literes V12-es 860 lóerős, az elektromotor pedig 190 lóerős, a rendszer összteljesítménye így eléri az 1050 lóerőt, a maximális nyomaték 900 Nm.

 

 

A HY-KERS hibrid rendszert a versenypályás használatnak megfelelően alakították át. A kormánykeréken található manettino kapcsolóval választható üzemmódok közül a Qualify néhány körre tartogatja a maximális teljesítményt, a Long Run már hosszabb távon is kiegyensúlyozottan adja le a hajtáslánc erejét, a Manual Boost előzésekhez való, a Fast Charge pedig az akkumulátor gyors töltését szolgálja.

 

 

A 4,9 méter hosszú, 2,05 méter széles és mindössze 1,12 méter magas FXX K kerekei elöl 19, hátul pedig 20 colosak, ezekre 285/650 és 345/725 méretű Pirelli P Zero slick versenyabroncsok kerülnek, amelyeket külön érzékelővel is elláttak a még jobb útfekvés érdekében. A Brembo karbon-kerámia fékek tárcsái elöl 398, hátul pedig 380 mm átmérőjűek.

 

 

Aerodinamikai téren is sokat fejlődött a LaFerrari. Az FXX K első légterelője például 30 milliméterrel közelebb került az aszfalthoz, a leglátványosabbak azonban alighanem a karosszéria hátsó részéből kiálló szárnyak. A Ferrari szerint ezzel a csomaggal 50 százalékkal nagyobb leszorítóerőt termel az autó, kisebb légellenállás mellett. 200 km/óránál a leszorítóerő mértéke eléri az 540 kg-ot!

 

 

Versenyautónak tűnik, pedig nem teljesíti egyik FIA versenysorozat előírásait sem, ugyanakkor közútra sem vihető az FXX K. Az Enzo alapjára épülő elődjéhez hasonlóan a LaFerrari kihegyezett változata is kísérleti pályaautónak számít: a Ferrari szakembereinek felügyelete mellett a világ különböző versenypályáin vezethetik a vásárlók, saját garázsukba azonban még ők sem állíthatják majd.

A LEGÚJABB SZÁMUNK
Autó és Stílus
Keresd az újságárusoknál, olvasd digitális formában vagy fizesd elő kedvezménnyel!
ELŐFIZETÉS
Autó és Stílus előfizetés
DIGITÁLIS MAGAZIN
Autó és Stílus digitális magazin
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár