Közútra nem vihető a legerősebb Ferrari
Hírek, 2014. december. 4.
AS

Pályára szánt kísérleti sportkocsit mutatott be a Ferrari. A hibridhajtású LaFerrari alapjaira épített FXX K csak kevesek számára lesz elérhető, és ők sem vihetik haza.

 

 

FXX néven korábban is épített már kísérleti sportkocsit a Ferrari az Enzo alapjain, most pedig a LaFerrari még erősebb változatával álltak elő. Az FXX K megtartotta a LaFerrari hajtásláncát, de nagyobb teljesítményre képes: a 6,3 literes V12-es 860 lóerős, az elektromotor pedig 190 lóerős, a rendszer összteljesítménye így eléri az 1050 lóerőt, a maximális nyomaték 900 Nm.

 

 

A HY-KERS hibrid rendszert a versenypályás használatnak megfelelően alakították át. A kormánykeréken található manettino kapcsolóval választható üzemmódok közül a Qualify néhány körre tartogatja a maximális teljesítményt, a Long Run már hosszabb távon is kiegyensúlyozottan adja le a hajtáslánc erejét, a Manual Boost előzésekhez való, a Fast Charge pedig az akkumulátor gyors töltését szolgálja.

 

 

A 4,9 méter hosszú, 2,05 méter széles és mindössze 1,12 méter magas FXX K kerekei elöl 19, hátul pedig 20 colosak, ezekre 285/650 és 345/725 méretű Pirelli P Zero slick versenyabroncsok kerülnek, amelyeket külön érzékelővel is elláttak a még jobb útfekvés érdekében. A Brembo karbon-kerámia fékek tárcsái elöl 398, hátul pedig 380 mm átmérőjűek.

 

 

Aerodinamikai téren is sokat fejlődött a LaFerrari. Az FXX K első légterelője például 30 milliméterrel közelebb került az aszfalthoz, a leglátványosabbak azonban alighanem a karosszéria hátsó részéből kiálló szárnyak. A Ferrari szerint ezzel a csomaggal 50 százalékkal nagyobb leszorítóerőt termel az autó, kisebb légellenállás mellett. 200 km/óránál a leszorítóerő mértéke eléri az 540 kg-ot!

 

 

Versenyautónak tűnik, pedig nem teljesíti egyik FIA versenysorozat előírásait sem, ugyanakkor közútra sem vihető az FXX K. Az Enzo alapjára épülő elődjéhez hasonlóan a LaFerrari kihegyezett változata is kísérleti pályaautónak számít: a Ferrari szakembereinek felügyelete mellett a világ különböző versenypályáin vezethetik a vásárlók, saját garázsukba azonban még ők sem állíthatják majd.

A LEGÚJABB SZÁMUNK
Autó és Stílus
A magazint keresd az újságárusoknál,
vagy olvasd digitális formában!
DIGITÁLIS MAGAZIN
Autó és Stílus digitális magazin
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár