A divatos Fiat 500 sok mindenre jó, de családot egészen biztosan nem lehet vele szállítani. Erre a problémára jelent megoldást a hasonló stílusú, de jóval praktikusabb 500L.
A tesztelt modell ára: 5 580 000 Ft • Alapár: 5 100 000 Ft |
Nagy siker lett a Fiat 500, és mára az olaszok is rájöttek, hogy akkor teszik a legjobban, ha a modellkínálat nagy részét erre a típusra építik fel. Így született meg a kis egyterű 500L, ami műszakilag persze nem a városi mini, hanem a Punto padlólemezére épül, de barátságos külsejével le sem tagadhatná, hogy a retró kisautó nagytestvére. Nem csak méreteivel, hanem képességeivel is igen közel áll a Citroën C3 Picassóhoz: francia konkurenséhez hasonlóan az olasz családi kisautóban is sínen tolhatók el a hátsó ülések (ekkor 400 literesre nő a csomagtér), és hosszabb tárgyak szállításához a jobb első ülés támláját előre lehet dönteni. A belső tér stílusa kétség kívül egyedi, nincs olyan kezelőszerv, amit ne terveztek volna át az olaszok saját ízlésük szerint, a különös formájú kormánykerék, váltógomb és kézifékkar pedig garantáltan vidámmá tesz minden napot a színes utastérben.
Lelkesen pörög az 1,25 literes turbódízel is az 500L orrában, noha teljesítményét néha kevesebbnek, néha többnek érezzük a forgalmiban megadott 85 lóerőnél. A sportosság messze áll tőle, de a peres abroncsok ellenére bámulatosan jól csillapítja az útegyenetlenségeket, ami nálunk nagyobb előnynek számít. Jól jött volna ugyanakkor egy hatfokozatú váltó, amivel autópályán is kisebb fordulatszámon dolgozhatna a motor.
Sajnos az autó egyik legnagyobb dobása, a fedélzeti Lavazza kávéfőző a magyar piacon nem érhető el, de az 500L ezen kívül is rengeteg extrát kínál. A tesztelt Lounge szinthez széria a kétzónás automata klíma és az árnyékolható üvegtető, az ötcolos érintőképernyős hifi pedig csaknem minden kivitelben benne van. Ezzel az autóval jól célzott a Fiat: akinek megtetszett az 500-as stílusa, de nagyobb autóra van szüksége, az L használhatóságában már biztosan nem fog csalódni.
Szöveg: Csordás Gábor, fotó: Földi D. Attila
Megjelent az Autó és Stílus 2013/9. számában.
Technikai adatok – Fiat 500L 1.3 Multijet |
Motor: négyhengeres turbódízel, Hengerűrtartalom: 1248 cm3, Teljesítmény: 85 LE 3500/min, Nyomaték: 200 Nm 1500/min, Hajtás: elsőkerékhajtás, Sebességváltó: ötfokozatú kézi.
Méretek. Hossz/szél./mag.: 4147/1784/1665 mm, Tengelytáv: 2612 mm, Nyomtáv elöl/hátul: 1522/1519 mm, Saját/össztömeg: 1315/1875 kg, Csomagtartó: 343/1310 l, Üzemanyagtartály: 50 l, Gumiabroncs: 225/45 R17.
Menetteljesítmények. Végsebesség: 165 km/h, Gyorsulás 0-ról 100-ra: 14,9 s, Gyári fogyasztás (város/országút/átlag): 5,0/3,7/4,2 l/100 km, CO2-kibocsátás: 110 g/km, Tesztfogyasztás (átlag): 4,9 l/100 km, Garancia: 2 év, km-korlátozás nélkül +3 év, 100 ezer km-ig.
Tetszett: Vidám stílus, kényelmes utastér, gazdag felszereltség, mérsékelt fogyasztás, Nem tetszett: Csak ötfokozatú váltó, kis fordulaton erőtlen motor, Szerintünk: Kívül mókás, belül tágas |
Olvasd el tesztünkben, hogyan teljesít a kéthengeres turbómotorral a retró stílusú Fiat 500-as!
vagy olvasd digitális formában!