Az idei bolognai autószalon egyik sztárja az a sportkocsi-prototípus, amelyet két olasz karosszériaépítő műhely készített Porsche-technikával, a klasszikus Renault Alpine stílusában.
Bolognában az idei autókiállítás egyik legérdekesebb autója az a sportkocsi-prototípus, amelyet két olasz karosszériaépítő műhely készített. A Maggiora, amely korábban olyan kisszériás típusokat gyártott, mint a Fiat Barchetta és a Lancia Kappa Coupé, valamint a Carrozzeria Viotti építette meg együtt azt a tanulmányt, amelynek a Willys AW 380 Berlinetta nevet adták.
A prototípus nem véletlenül hasonlít a klasszikus Renault Alpine-ra, a tervezőknek éppen ez volt a célja. Már az autó neve is erre utal, az eredeti Jeepet 1941-ben megalkotó cég ugyanis a hatvanas években Willys Interlagos néven gyártotta az Alpine A108-ast Brazíliában. A retró stílusú prototípus fényszórói pedig ennek a típusnak az utódjáról, a nálunk is legendás A110-esről lehetnek ismerősek.
A 4,43 méter hosszú, 1,94 méter széles és 1,23 méter magas, szénszálas anyagból készült karosszéria alatt Porsche-technikát találunk, a Boxster alapjára épített sportkocsit a 911 Turbóból származó 3,8 literes, dupla turbós hathengeres hajtja. A 610 lóerőre és 830 Nm-re képes erőforrás a hatfokozatú sebességváltóval a gyártó szerint 2,7 másodperc alatt gyorsítja az 1350 kilogrammos Willyst nulláról százra, a végsebessége pedig állítólag 340 km/óra.
A bolognai autószalonon kiállított sportautó gyártása akár már jövőre beindulhat, az első megrendelések orosz és közel-keleti vásárlóktól érkeztek. A Willysből összesen 110 példány készül majd, és mindet a vevő igényei szerint állítják össze, így az áruk jóval meghaladja majd az alapárként kihirdetett 380 ezer eurós, vagyis 115 millió forintos alapárat.
Nézd meg, hogy a Renault hogyan képzelte a legendás Alpine feltámasztását a típus ötvenedik születésnapján, kattints ide!
vagy olvasd digitális formában!