Egy zongora súlyával könnyebb az új Audi Q7
Bemutató, 2014. december. 16.
Auto2

Az elődjénél kicsivel kisebb és jelentősen könnyebb lett az Audi Q7 második generációja, amelyet már konnektorról tölthető dízelhibrid változatban is lehet majd kapni.

 

 

Bemutatkozott az Audi Q7 második generációja, amely valamivel kisebb és érezhetően könnyebb lett elődjénél. A karosszéria 5,05 méter hosszú, 1,97 méter széles és 1,74 méter magas, ami azt jelenti, hogy 37 milliméterrel rövidebb és 15 milliméterrel keskenyebb az előzőnél, változatlan magasság mellett. A 2,99 méteres tengelytávú szabadidő-terepjáróban mégis több a hely, hiszen a lábtér és a fejtér is bővült. A csomagtartó hét üléssel 295 literes, öt személlyel a tetőig pakolva 890 literes, két üléssel pedig 2075 literre bővül a raktér.

 

 

A legfontosabb változás azonban az, hogy nagyszilárdságú acélok és alumínium (ebből készültek az ajtók, az első sárvédők, a motorházfedél és a csomagtér-ajtó) használatának köszönhetően jelentősen csökkent a Q7 saját tömege. A benzines alapmodell 1970 kilogrammot nyom, a dízelváltozat pedig 1995 kilogrammos, ami azt jelenti, hogy 325 kilogrammal, vagyis az Audi szerint egy koncertzongora súlyával könnyebb a korábbi modellnél. A karosszéria légellenállási együtthatója 0,32, ami jónak számít a kategóriában. Az alapáron xenon, de felárért LED-es vagy mátrix LED-es fényszórók és a hűtőmaszk is szögletesebb formát kaptak, a hátsó lámpákban futófényes az irányjelző.

 

 

Belül az Audi legmodernebb műszerfalát találjuk, a számlapok helyén a TT-ben megismert 12,3 colos, nagyfelbontású virtuális képernyővel. A középkonzolból kiemelkedő második képernyő 7 vagy 8,3 colos lehet, ennek kezelése a váltókar előtt lévő tekerőgombon kívül nagyméretű érintőpaddal lehetséges, és a legújabb Android vagy Apple mobiltelefonok integrálásával azok funkciói is elérhetők rajta. A hátsó utasok szórakoztatását két 10,1 colos táblagép látja el, amelyet Bluetooth és NFC kapcsolattal, kamerával és 32 GB memóriával is felszereltek, az autóban pedig 100 Mbit/s-os LTE mobilinternet is használható.

 

 

Az új Q7 motorkínálata kezdetben egy benzines és egy dízelmotorból áll. A 3.0 TFSI teljesítménye 333 lóerő, a nyomatéka 440 Nm, ami 6,1 másodperc alatt gyorsít nulláról százra és 250 km/órás végsebesség elérését teszi lehetővé 7,7 l/100 km-es fogyasztás mellett. A 3.0 TDI pedig 272 lóerős és 600 Nm a nyomatéka, ezzel 6,3 másodperc alatt érhető el a százas tempó és 234 km/óra a végsebesség, míg az átlagfogyasztás 5,7 l/100 km. A későbbiekben a dízelnek egy 218 lóerős, 500 Nm nyomatékú változata is megjelenik, egyes amerikai és ázsiai piacokon pedig kétliteres, négyhengeres, 252 lóerős benzinmotorral is kapható lesz az autó.

 

 

Már 2015-ben megjelenik a konnektorról tölthető hibridmodell, amely az első hathengeres dízellel és összkerékhajtással szerelt típus lesz a plug-in autók között. A Q7 e-tron belsőégésű motorja a 3.0 TDI, amely itt 258 lóerős, a 94 kW-os elektromotort pedig a nyolcfokozatú automata sebességváltóval építették össze. A 373 lóerős és 700 Nm nyomatékú autó 6 másodperc alatt gyorsul százra és 225 km/óra a végsebessége, míg a szabvány szerinti átlagfogyasztás teljesen feltöltött akkuval indulva 1,7 l/100 km. A 17,3 kWh-s lítiumion akkumulátorral tisztán elektromos módban 6,1 másodperc alatt gyorsul fel nulláról hatvanra, és legfeljebb 56 kilométert tehet meg károsanyag-kibocsátás nélkül az Audi második e-tron modellje.

 

 

Ahogyan az e-tron, úgy a többi motorváltozat is összkerékhajtáshoz kapcsolódik, a quattro rendszer alapesetben a nyomaték 40 százalékát juttatja az első, és hatvanat a hátsó kerekekhez, de szükség esetén a motor erejének 70 százaléka előre, vagy 85 százaléka hátra is küldhető. Az új Q7 tömegközéppontja 50 mm-rel lejjebb került, de nem csak ezért, hanem az négykerék-kormányzás miatt is kezesebb az autó, amely egy méterrel rövidíti a fordulókört. A kerekei alapesetben 18 colosak 235/65-ös abroncsokkal, de akár 21 colos méretek is elérhetők. Széria az acélrugó, de még jobb a légrugózás, hiszen így autópályán 30 mm-rel lejjebb, terepen viszont 60 mm-rel feljebb emelhető az autó, utóbbi esetben 235 mm-re növekszik a hasmagasság.

 

Ha hozzá szeretnél szólni a cikkhez, jelentkezz be!
Ha még nincs nálunk felhasználóneved, regisztrálj egyet!
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár