Nem hajlandó tárgyalni az M0-ról a kormány, de ingyenes maradhat a Megyeri híd
Hírek, 2014. december. 23.
AS

Rendkívüli ülésen tárgyalhatta volna a parlament az M0 és az autópálya-bevezető szakaszok ingyenességét, de a kormánypárti képviselők távol maradtak a vitától. Még mindig nem ismertek az útdíj-rendszer átalakításának részletei, de a Megyeri híd ingyenes maradhat.

 

Úgy tűnik, nem kíváncsi a véleményünkre a kormány a január elsejétől átalakítandó útdíj-rendszerrel kapcsolatban, és nem is védi meg saját ötletét, hiszen a Fidesz-KDNP frakció távol maradt arról a rendkívüli ülésnapról, ahol éppen ez lett volna a téma. Az MSZP azért kérte rendkívüli ülés összehívását, hogy rögzítsék az M0-s körgyűrű és az autópálya-bevezető szakaszok díjmentességét, a kezdeményezést az LMP és a független képviselők is támogatták. Rogán Antal, a Fidesz frakcióvezetője azonban jelezte, hogy a kormánypárti képviselők nem mennek el az ülésre.

 

A kormány részéről csak Rétvári Bence és Fónagy János államtitkárok, valamint Rubovszky György KDNP-s képviselő jelentek meg a parlamentben – írja cikkében a hvg.hu, majd hozzáteszi: Tóbiás József, az MSZP frakcióvezetője napirend előtti felszólalásában azt mondta, a tény, hogy a Fidesz nem jelent meg, az azt jelenti, hogy a társadalmi akarat ellenére be kívánják vezetni az útdíjat annak ellenére, hogy nem folytattak róla társadalmi vitát. Fónagy János államtitkár nem mondott újdonságot, hiszen válaszában csak azt hangsúlyozta, hogy az autósok jobban járnak majd a megyei matricával, az ülés témája azonban nem ez volt, hanem az elkerülő és bevezető szakaszok díjmentessége. Egyre inkább látszik, hogy az átalakítással kapcsolatos aggályokra csak ezt a választ tudja adni a kormány.

 

Nagyon úgy tűnik tehát, hogy a kormány nem kíváncsi az övével ellentétes véleményekre, és nem látja be, hogy a főváros tehermentesítésére létrehozott elkerülő útszakaszok fizetőssé tétele nagyon rossz ötlet, amit azóta nemcsak agglomerációs polgármesterek, de közlekedési szakértők is megerősítettek. Fónagy egyik érve, miszerint a cél az egységes rendszer létrehozása, nem állja meg a helyét, hiszen az M0-s egyes szakaszai továbbra sem lehetnek fizetősek a megépítésükhöz vagy felújításukhoz hozzájáruló uniós támogatás előírásai szerint, másrészt napokkal az új útdíj-rendszer bevezetése előtt még mindig nem lehet tudni, pontosan melyik szakaszok lesznek fizetősek. Az eddigi információkhoz képest, miszerint az M0 autóút M5 és M4, illetve 11-es főút és M3 közötti szakasza, illetve az M0-n belüli autópálya-bevezetők válnak fizetőssé, csak annyi változott, hogy Lázár János miniszterelnökséget vezető miniszter közölte: a Megyeri híd továbbra is ingyenesen használható lesz, miután mérlegelték az eddigi észrevételeket.

 

Egyelőre ez minden, amit a sietősen bevezetendő változtatásról tudni lehet. Azzal, hogy a kormánypárti képviselők nem vettek részt az útdíj-rendszer átalakításáról szóló rendkívüli ülésnapon, azt jelzik, hogy nem csak vitára nem hajlandóak, de meg sem hallgatják az ellenzék véleményét. Azt pedig, hogy az autósok véleményére sem kíváncsiak, jól jelzi, hogy Fónagy szerint az autósok januártól csak azért fogják elkerülni a fizetőssé váló autópálya-szakaszokat, mert az ellenzék tartja vissza őket a használatuktól (!).

Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár