Szakszervizben szerelték fel Goodyear téligumi-tesztünk abroncsait
Egyéb, 2014. december. 23.
AS

Premio szakszervizben kerültek fel autóinkra azok az új Goodyear téli gumiabroncsok, amelyekről rovatunkban rendszeresen beszámolunk: egy ilyen műhely kialakítása és szolgáltatásai a legnagyobb elvárásoknak is megfelelnek.

 

 

Szakszervizben indult útjára az a tesztünk, amelynek során a Goodyear legújabb téli gumiabroncsát próbáljuk ki két autó, egy megfizethető Škoda Fabia, valamint egy sportos és divatos MINI Cooper kerekeire szerelve. A német műszaki felügyelet, a GTÜ mérésein jó eredménnyel végzett UltraGrip 9-es abroncsokkal szerzett tapasztalatainkról rendszeresen beszámolunk honlapunk most induló új rovatában.

 

 

 

Miután megérkeztek a megrendelt méretű téli gumiabroncsok, azokat egy Premio szakműhelyben szerelték fel autóinkra. A Goodyear szervizhálózata 1986-ban indult útjára, mára 17 európai országban több mint 1500 helyen működik. Magyarországon a partnerek száma az elmúlt hét évben duplázódott meg, ma összesen 62 helyen találkozhatunk Premio szervizzel. Színvonalas kialakításával, széleskörű szolgáltatásaival és szakértő munkatársaival egy Premio partner olyan szerepet tölt be a gumis műhelyek között, mint a márkaszerviz az autójavítók között. Az egységes arculat egyben azt is jelenti, hogy a szerviz mindenben megfelel a Goodyear legmagasabb elvárásainak. Az egyes Premio partnerek önállóan működnek, de ha szükség van rá, segítik is egymást a még jobb kiszolgálás érdekében.

 

 

A Goodyear Premio hálózata hasznos pluszszolgáltatást is nyújt azoknak, akik négy gumiabroncsot vásárolnak és szereltetnek fel náluk. A szervizben kapott ügyfélkártya assistance szolgáltatása ugyanis 12 hónapig garanciát nyújt, amennyiben defektes lesz, kiszúrják vagy leeresztik az abroncsot. Az autó szállításának megszervezéséről és a gumiabroncs szereléséről ilyenkor a Premio gondoskodik, a csereabroncs árának pedig csak a 20 százalékát kell kifizetni. A kátyúgarancia különösen hasznos a rossz burkolatú utakon autózóknak, hiszen a mai gumiabroncsok nagy értéket képviselnek, ezért is bosszantó, ha egy újonnan vásárolt darab használhatatlanná válik.

 

 

 

A Premio hálózatának egyik kiemelkedő tagja a maglódi Kiss Gumi Kft., amely 2006-ban nyitott meg. A kezdetekben elsősorban gumiabroncs-szereléssel foglalkoztak, de ahogyan bővült az ügyfelek köre, úgy kínáltak egyre többféle szolgáltatást az autósoknak. Ma már nem csak a kerékcserével összefüggő fékbetétcserét vagy futóműállítást vállalják, de műszaki vizsgára, eredetvizsgára és kötelező karbantartásra is várják az ügyfeleket. A négyállásos szervizben az állapotfelmérés ingyenes, a szolgáltatások sora pedig hibakód-kiolvasással, klímatöltéssel és gázautó-szereléssel lett teljes. Három éve külső helyszínen is vállalják autóflották kerékcseréjét, ehhez két hete már a második mobilszerviz-autójukat szerezték be.

 

 

 

A maglódi Premio szerviz könnyen megközelíthető helyen, a 31-es út mentén fekszik, az M0-s körgyűrűn még Budapesttől sincs messze. A Goodyear kék-sárga színeihez illeszkedő arculata bizalmat ébreszt, a prémium környezet azonban egyáltalán nem jelenti azt, hogy drága is lenne egy ilyen szerviz. A tágas parkolóhely, a közvetlen munkatársak és a kényelmes ügyfélváró bizalmat ébresztenek, és mivel a fogadótértől csak egy üvegfal választja el a szervizállásokat, az autón végzett műveletek végig figyelemmel követhetők. Ide érkeztünk meg két autónkkal, amelyre összeszokottan dolgozó, profi csapat szerelte fel az új Goodyear téli gumiabroncsokat.

 

 

 

A MINI Cooper esetén a gyári, 16 colos könnyűfém kerekekre, a közepesen használt Michelin Energy Saver nyári gumiabroncsok helyére kerültek fel a 195/55 R16 méretű téli köpenyek, míg a Škoda Fabia esetén a már cserére érett, közel tíz éves UltraGrip 6-os téli gumiabroncsokat cserélték a legújabb generációsakra. A szerviz munkatársai azonnal kiszúrták, hogy a centrírozás során előzőleg nem túl esztétikus módon a MINI-felni külső peremére ütötték a súlyokat, ami a kerékben is kárt tehet. A nyári gumik leszedése, a felnik előkészítése után következhet az abroncsok felszerelése, az előírt nyomás beállítása és az egyenletes futást biztosító centrírozás, mindegyik munkafolyamat gördülékenyen, a számára dedikált gépen zajlik. A kerekek leszerelése után nem maradhatott el a fékek ellenőrzése, a leszedett gumik futófelületének kopásából pedig a futómű állapotára következtetnek a szakemberek.

 

 

Az időjárás egyelőre szokatlanul enyhe, ennek ellenére a MINI esetében rögtön érezhető javulást várunk a téli gumiabroncsok felszerelésétől, hiszen a közepesen elhasznált, energiatakarékos, tehát csökkentett gördülési ellenállású nyári gumik tapadása ilyenkor már nem ideális. A Škoda esetén is érezhető változásra számítunk, a kicserélt gumik ugyanis nem csak kopottak, de régiek is voltak, elöregedett anyaguk miatt pedig egyértelműen rosszabbul tapadtak az elvárhatónál. A gumiabroncsokkal – ha az időjárás is úgy akarja, akkor különböző körülmények között – szerzett tapasztalatainkról rovatunk következő részeiben számolunk be.

 

Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár